δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η Μετάνοια και το μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως κατά τους Ιερούς Κανόνες και τα σχόλια Βαλσαμώνος, Ζωναρά και Αριστηνού
Η έννοια της αμαρτίας και της θεραπείας της απασχόλησε την Εκκλησία από τα πρώτα βήματά της. Οι χριστιανικές πηγές θεωρούν την αναμαρτησία ως χαρακτηριστικό ιδίωμα του Θεού Δημιουργού, ενώ η αμαρτία νοείται πνευματικώς ως εκδήλωση πάθους στον άνθρωπο, το μόνο έλλογο και αυτεξούσιο δημιούργημα.
Η παρούσα εργασία ερευνά τα κείμενα των Ιερών Κανόνων της Ορθόδοξης Παράδοσης υπό το φως των σχολίων των κλασικών κανονολόγων του 12ου αιώνα και του Πηδαλίου με στόχο την κανονική σκιαγράφηση και αντιμετώπιση της αμαρτίας κυρίως στο πλαίσιο του Μυστηρίου της Ιεράς Εξομολογήσεως, αλλά και εν γένει σε όλο το φάσμα του εκκλησιαστικού βίου και της κανονικής τάξεως.
Από τα ερευνώμενα κείμενα και την κανονική και θεολογική ερμηνεία τους προκύπτουν τα επιμέρους κανονικά αδικήματα και η κανονική αντιμετώπισή τους. Επίσης συνάγεται ότι αποτελεί διδασκαλία της Ορθόδοξης Παράδοσης ότι η αμαρτία είναι πνευματική νόσος με αλλοτριωτικές συνέπειες για τον άνθρωπο και τις σχέσεις του με τους άλλους, την υπόλοιπη κτίση και τον Θεό, η δε ασφαλέστερη μέθοδος ίασης είναι η μετοχή στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και ιδίως στο μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως και την εκεί εξαγόρευση των αμαρτημάτων, τη λήψη αφέσεως και την ενεργούμενη επιτιμική αγωγή. Η εργασία δίνει έμφαση στον ρόλο του Πνευματικού πατρός, στον οποίο εστιάζουν ιδιαίτερα οι Ιεροί Κανόνες και οι σχολιαστές τους, όταν προδιαγράφουν την επιτιμική αγωγή.
(EL)
The concept of sin and its healing occupied the Church from its first steps. Christian sources consider sinlessness as a characteristic idiom of God, while sin is understood spiritually as a manifestation of passion in man, the only rational and independent creation.
The present work investigates the texts of the Holy Canons of the Orthodox Tradition in the light of the comments of the classical canonists of the 12th century and Pidalius with the aim of canonical delineation and treatment of sin mainly in the context of the Sacrament of Holy Confession, but also in general throughout the spectrum of ecclesiastical life and the normal order.
From the researched texts and their canonical and theological interpretation, the individual canonical offenses and their canonical treatment emerge. It is also concluded that it is a teaching of the Orthodox Tradition that sin is a spiritual disease with alienating consequences for man and his relationships with others, the rest of creation and God, and the safest method of healing is participation in the sacramental life of the Church and especially in the sacrament of Holy Confession and the confession of sins there, the absolution and the penalty treatment. The work emphasizes the role of the Spiritual father, which the Holy Canons and their commentators particularly focus on when they prescribe the penalty treatment.
(EN)
Θρησκεία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία Θρησκεία
(EL)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία Θεολογία
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.