Καθώς η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας για την ευζωία των ζώων έχει παρουσιάσει
σημαντική αύξηση τις τελευταίες δεκαετίες, έχουν εισαχθεί σχετικά θέματα στην
εκπαίδευση και την επιστημονική έρευνα. Οι προβληματισμοί και τα ερωτήματα που
γεννώνται είναι πολλά. Το ερώτημα που απασχολεί την έρευνα είναι: Γνωρίζουν τα
παιδιά τι σημαίνει η ευζωία των ζώων; Η παρούσα έρευνα εξετάζει το επίπεδο
κατανόησης και τις στάσεις των παιδιών της Δ’ Δημοτικού του Ασβεστοχωρίου
σχετικά με την ευζωία των ζώων. Στόχος της είναι να διερευνήσει τις γνώσεις των
παιδιών για τον όρο της ευζωίας και αν αναγνωρίζουν συναισθήματα στα ζώα. Η
έρευνα είναι μια μελέτη περίπτωσης η οποία με τη συμβολή ερωτηματολογίου και
στατιστικών μεθόδων αναλύει τις γνώσεις και τις αντιλήψεις των παιδιών.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως τα παιδιά κατανοούν βασικές ανάγκες των
ζώων, όπως τροφή, νερό και ιατρική φροντίδα, σε μεγάλο βαθμό, όμως παρουσιάζονται
ελλείψεις στον τομέα των ψυχολογικών και κοινωνικών αναγκών των ζώων.
Ταυτόχρονα, καταδεικνύεται η ευκολία στην αναγνώριση συναισθημάτων στα ζώα,
όπως η χαρά και η λύπη, παράλληλα με την αβεβαιότητα πιο σύνθετων συναισθημάτων
όπως η αγωνία και η ανία.
Επίσης, τα αποτελέσματα της έρευνας οδηγούν στη διαπίστωση πως για την καλύτερη
κατανόηση των αντιλήψεων των παιδιών απαιτούνται περισσότερες έρευνες. Επιπλέον,
η μελέτη αυτή αναδεικνύει τη σημασία της εκπαίδευσης στην προώθηση φιλοζωικών
στάσεων και την ανάγκη ένταξης σχετικών θεμάτων στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
(EL)
As society's awareness of animal welfare has increased significantly in recent decades,
relevant issues have been introduced into education and scientific research. The
concerns and questions raised are many. The research question is: Do children know
what animal welfare means? This research examines the level of understanding and
attitudes of fourth grade children in Asbestochori Primary School about animal welfare.
It aims to investigate children's knowledge of the term welfare and whether they
recognize emotions in animals. The research is a case study which, with the contribution
of a questionnaire and statistical methods, analyses the knowledge and perceptions
of the children.
The results of the study show that children understand basic animal needs such as food,
water and medical care to a large extent, but there are deficiencies in the area of
psychological and social needs of animals. At the same time, it demonstrates the ease
of identifying emotions in animals, such as joy and sadness, alongside the uncertainty
of more complex emotions such as distress and boredom.
Also, the results of the survey lead to the conclusion that more research is needed to
better understand children's perceptions. In addition, this study highlights the
importance of education in promoting pro-animal attitudes and the need to include
relevant topics in the educational curriculum. Furthermore, this study highlights the
importance of education in promoting pro-life attitudes and the need to include relevant
topics in the curriculum.
(EN)