δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Διαδικτυακό Περιβάλλον Υποστήριξης Κοινοτήτων Μάθησης για Εκπαίδευση από Απόσταση - Αξιοποίηση στη Διδακτική της Πληροφορικής
Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής, μελετώνται θέματα που αφορούν τη σχεδίαση
και ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που υποστηρίζουν τη συνεργατική μάθηση
και συμβάλλουν στην ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευομένων στην οικοδόμηση της
γνώσης. Ειδικότερα, η διατριβή εντάσσεται στο πλαίσιο υποστήριξης της
μαθησιακής διαδικασίας μέσα από την αξιοποίηση του Διαδικτύου και ιδιαίτερα των
Περιβαλλόντων Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Κοινοτήτων Μάθησης που αξιοποιούν τις
τεχνολογίες κοινωνικού λογισμικού για την πρόσβαση στην πληροφορία και τη
δημιουργία γνώσης.
Σημαντικό θέμα της διατριβής αποτέλεσε η διερεύνηση των δυνατοτήτων
διασύνδεσης των κοινοτήτων που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο πεδίο της
«Διδακτικής της Πληροφορικής». Ειδικότερα, στο πλαίσιο της διατριβής,
παρουσιάζονται εμπειρικά δεδομένα για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διασύνδεση των
κοινοτήτων εκπαιδευτικών, ερευνητών και φοιτητών που σχετίζονται με τη
Διδακτική της Πληροφορικής.
Κεντρικό θέμα της διατριβής αποτέλεσε η ανάπτυξη καινοτόμων τεχνικών για την
υποστήριξη της δημιουργίας, της διαχείρισης, της λειτουργίας και της
διασύνδεσης ηλεκτρονικών κοινοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε και
υλοποιήθηκε το διαδικτυακό εκπαιδευτικό περιβάλλον CRICOS (CReate
Interconnected COmmunitieS), που βασίζεται στη θεωρία των κοινοτήτων μάθησης
και ειδικότερα των κοινοτήτων πρακτικής, το οποίο υποστηρίζει μέλη διαφορετικών
κοινοτήτων στη συλλογική δημιουργία γνώσης.
(EL)
In the context of this dissertation, issues related to design and development
of educational environments that support collaborative learning and contribute
to the active engagement of learners in knowledge building are studied.
Specifically, the dissertation is placed in the context of supporting the
learning process by utilizing the Internet and especially the Environments
which support Electronic Learning Communities by leveraging social software
technologies for access to information and knowledge creation.
An important theme of the dissertation was to investigate the interconnectivity
of communities involved in the broader field of "Didactics of Informatics." In
particular, the dissertation presents empirical data on the use of ICT for the
interconnection of the teachers, researchers and students related with the
teaching of Computer Science.
Central theme of the dissertation was the development of innovative techniques
to support the creation, management, operation and interconnection of
electronic communities. In this context, the Web based educational environment
CRICOS (CReate Interconnected COmmunitieS) was designed and implemented, based
on the theory of learning communities and particularly communities of practice,
which supports members of different communities in collaborative knowledge
creation.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.