Διαδικτυακό Περιβάλλον Υποστήριξης Κοινοτήτων Μάθησης για Εκπαίδευση από Απόσταση - Αξιοποίηση στη Διδακτική της Πληροφορικής

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διαδικτυακό Περιβάλλον Υποστήριξης Κοινοτήτων Μάθησης για Εκπαίδευση από Απόσταση - Αξιοποίηση στη Διδακτική της Πληροφορικής

Ζιώβας Στέφανος (EL)

born_digital_thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

2011


Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής, μελετώνται θέματα που αφορούν τη σχεδίαση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών περιβαλλόντων που υποστηρίζουν τη συνεργατική μάθηση και συμβάλλουν στην ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευομένων στην οικοδόμηση της γνώσης. Ειδικότερα, η διατριβή εντάσσεται στο πλαίσιο υποστήριξης της μαθησιακής διαδικασίας μέσα από την αξιοποίηση του Διαδικτύου και ιδιαίτερα των Περιβαλλόντων Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Κοινοτήτων Μάθησης που αξιοποιούν τις τεχνολογίες κοινωνικού λογισμικού για την πρόσβαση στην πληροφορία και τη δημιουργία γνώσης. Σημαντικό θέμα της διατριβής αποτέλεσε η διερεύνηση των δυνατοτήτων διασύνδεσης των κοινοτήτων που δραστηριοποιούνται στο ευρύτερο πεδίο της «Διδακτικής της Πληροφορικής». Ειδικότερα, στο πλαίσιο της διατριβής, παρουσιάζονται εμπειρικά δεδομένα για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διασύνδεση των κοινοτήτων εκπαιδευτικών, ερευνητών και φοιτητών που σχετίζονται με τη Διδακτική της Πληροφορικής. Κεντρικό θέμα της διατριβής αποτέλεσε η ανάπτυξη καινοτόμων τεχνικών για την υποστήριξη της δημιουργίας, της διαχείρισης, της λειτουργίας και της διασύνδεσης ηλεκτρονικών κοινοτήτων. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε το διαδικτυακό εκπαιδευτικό περιβάλλον CRICOS (CReate Interconnected COmmunitieS), που βασίζεται στη θεωρία των κοινοτήτων μάθησης και ειδικότερα των κοινοτήτων πρακτικής, το οποίο υποστηρίζει μέλη διαφορετικών κοινοτήτων στη συλλογική δημιουργία γνώσης. (EL)
In the context of this dissertation, issues related to design and development of educational environments that support collaborative learning and contribute to the active engagement of learners in knowledge building are studied. Specifically, the dissertation is placed in the context of supporting the learning process by utilizing the Internet and especially the Environments which support Electronic Learning Communities by leveraging social software technologies for access to information and knowledge creation. An important theme of the dissertation was to investigate the interconnectivity of communities involved in the broader field of "Didactics of Informatics." In particular, the dissertation presents empirical data on the use of ICT for the interconnection of the teachers, researchers and students related with the teaching of Computer Science. Central theme of the dissertation was the development of innovative techniques to support the creation, management, operation and interconnection of electronic communities. In this context, the Web based educational environment CRICOS (CReate Interconnected COmmunitieS) was designed and implemented, based on the theory of learning communities and particularly communities of practice, which supports members of different communities in collaborative knowledge creation. (EN)


Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών » Τομέας Θεωρητικής Πληροφορικής
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.