Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις που αποκτούν οι μαθητές που αποκτούν οι μαθητές για την έννοια "ενέργεια" κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων Χημείας, Φυσικής και Βιολογίας

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι γνώσεις και οι αντιλήψεις που αποκτούν οι μαθητές που αποκτούν οι μαθητές για την έννοια "ενέργεια" κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων Χημείας, Φυσικής και Βιολογίας

Μπουλουξή Αριστέα (EL)

born_digital_thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

2012


Ο σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι μαθητές αντιλαμβάνονται την έννοια «ενέργεια» σε διάφορα χημικά, φυσικά και βιολογικά φαινόμενα. Το Σεπτέμβριο 2009 διεξήχθη ποσοτική έρευνα και διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές αντιμετωπίζουν την έννοια με συγκεκριμένους και ποικίλους τρόπους. Προκειμένου να ερευνηθούν οι τρόποι αυτοί σε βάθος, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί ποιοτική έρευνα. Το Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2010 διεξήχθησαν κλινικές συνεντεύξεις σε 10 υποκείμενα ηλικίας από 8 έως 19 ετών. Η ανάλυση των συνεντεύξεων στηρίχθηκε στα αποτελέσματα της έρευνας για την εννοιολογική αλλαγή. Τα τελικά αποτελέσματα αυξάνουν την εγκυρότητα της ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας και διασφαλίζουν την εγκυρότητα της συνολικής μελέτης. Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης συμπεραίνουμε ότι η καλή θεμελίωση των τριών φυσικών καταστάσεων και η κατανόηση της έννοιας «χημική ουσία» είναι καθοριστική στην κατανόηση της θέρμανσης και της ψύξης, όπως και της καύσης. Επιπλέον, η απεμπλοκή της έννοιας «ενέργεια» από τη ζωτική ενέργεια είναι αναγκαία για την ερμηνεία φαινομένων που σχετίζονται με ζωντανούς οργανισμούς. (EL)
The purpose of this thesis is to explore the ways in which Greek students, perceive the energy concept in various chemical, physical and biological phenomena. In September 2009 a quantitative research was conducted and it was found that the students face the energy concept with specific and various ways. In order to explore these ways in depth, it was decided to move further from the quantitative method to a qualitative method. In November and December 2010 clinical interviews of 10 subjects aged from 8 to 19 years were conducted. In order to perform the analysis of the clinical interviews the findings of the research on conceptual change was used. The final results validate both the quantitative and the qualitative method followed, therefore validate the research. Based on the results we come to the conclusion that the understanding of both the three states of matter and chemical substance is crucial to obtain a satisfactory understanding of heating, cooling and combustion. In addition, the disengagement of the energy concept from the vital energy is crucial to understand the phenomena related to living organisms. (EN)


Greek

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Χημείας » Τομέας ΙΙΙ [Ανόργανη Χημεία – Ανόργανη Χημική Τεχνολογία – Περιβαλλοντική Χημεία]
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)