Διερεύνηση στάσεων μαθητών Γυμνασίου απέναντι στην Α.Ε. Γλώσσα: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού και της διδακτέας ύλης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση στάσεων μαθητών Γυμνασίου απέναντι στην Α.Ε. Γλώσσα: Η περίπτωση του εκπαιδευτικού και της διδακτέας ύλης

Ζούρου Ελένη (EL)
Zourou Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Η παρούσα ερευνητική εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση παραμέτρων σχετικών με τον εκπαιδευτικό και τη διδακτέα ύλη, οι οποίες επηρεάζουν τη διαμορφούμενη στάση των μαθητών απέναντι στο μάθημα της Α.Ε.Γλ. στο Γυμνάσιο. Η έρευνα διεξήχθη κατά το σχολικό έτος 2014-2015 σε πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο της Παλλήνης, με τη συμμετοχή 145 μαθητών ηλικίας 12-15 ετών, από 7 συνολικά τμήματα των τριών γυμνασιακών τάξεων. Η διερεύνηση του θέματος επετεύχθη μέσω του συνδυασμού ποσοτικής και ποιοτικής μεθόδου, με ερευνητικό εργαλείο ένα δίφυλλο ερωτηματολόγιο ποικίλων ερωτήσεων κλειστού και ανοιχτού τύπου, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων προωθήθηκε μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS και της τεχνικής της Ανάλυσης Περιεχομένου. Τα στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα (p < 0,05) ανέδειξαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του διδάσκοντα στη διαμόρφωση μαθητικής στάσης απέναντι στην Α.Ε.Γλ., ενώ εξίσου σημαντική αναδείχθηκε και η επίδραση του βαθμού δυσκολίας και χρησιμότητας της διδακτέας ύλης του μαθήματος, καθώς και των προτιμήσεων των μαθητών αναφορικά με το περιεχόμενό της. Τα σχετικά συμπεράσματα επιδιώκεται να αξιοποιηθούν για την περαιτέρω διερεύνηση θεμάτων σχετικών με τη διδακτική φυσιογνωμία της Α.Ε.Γλ. στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να αποτελέσουν εφαλτήριο βελτιωτικών αλλαγών που θα ανανεώσουν το γνωστικό αντικείμενο, καθώς και να ενισχύσουν τον διδάσκοντα του μαθήματος με χρήσιμο γνωστικό εξοπλισμό. (EL)
This research aims to investigate the impact of the teacher and the curriculum on students’ attitude towards the school subject 0f ancient Greek in secondary school. The research took place at the Experimental Music School Pallinis, during the school year 2014-2015, with the participation of 145 students, aged 12-15. With the help of a questionnaire as research instrument, we investigated the subject through the combination of quantitative and qualitative method, by the application of the SPSS (Statistical Program of Social Sciences) and the approach of content analysis. The statistically significant results (p < 0,05) highlighted both a) the leading role of the teacher in student’s attitude towards the subject of ancient Greek, and b) the effect of some important parameters of the curriculum (degree of difficulty, usefulness and students’ preferences of the content). The conclusions seek not only to promote further research and improving changes on the teaching process of this course in secondary education, but also can support the instructor of the course with useful information. (EN)


Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.