Ο ρόλος των Τάξεων Υποδοχής στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών των αλλοδαπών μαθητών

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ο ρόλος των Τάξεων Υποδοχής στην ενίσχυση των εκπαιδευτικών ευκαιριών των αλλοδαπών μαθητών

Αναστασιάδου Αγγελική (EL)
Anastasiadou Angeliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Τα τελευταία χρόνια ολοένα και αυξάνεται ο αριθμός των αλλοδαπών μαθητών στα σχολεία της Ελλάδας με αποτέλεσμα το θέμα αυτό να απασχολεί ιδιαίτερα την κοινωνία. Ειδικότερα το τελευταίο διάστημα με την άφιξη των μεταναστών στην χώρα μας τίθεται επιτακτικά το ζήτημα της ένταξης των παιδιών αυτών μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Οι Τάξεις Υποδοχής αποτελούν ένα θεσμό που μπορεί να βοηθήσει προς την κατεύθυνση αυτή. Το θέμα αυτό όμως δεν έχει διερευνηθεί αρκετά σύμφωνα με έρευνες. Στόχος της παρούσας εργασίας αποτελεί να εξετάσουμε τις απόψεις των Σχολικών Συμβούλων σχετικά με την αποτελεσματικότητα λειτουργίας των Τάξεων Υποδοχής. Το δείγμα αποτελείται από έξι Σχολικούς Συμβούλους του Νομού της Θεσσαλονίκης. Το υλικό συλλέχθηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι απαντήσεις των Συμβούλων υποδεικνύουν κάποιες δυσκολίες που αφορούν πολλούς τομείς και παρακωλύουν την εφαρμογή αυτού του θεσμού. Όλοι οι Σύμβουλοι υποστήριξαν πως είναι απαραίτητες μια σειρά από αλλαγές που θα βελτιώσουν και θα βοηθήσουν την λειτουργία των τάξεων με απώτερο σκοπό οι αλλοδαποί μαθητές να εμφανίζουν πιο θετικά αποτελέσματα. (EL)
During the last years, the number of foreign pupils studying at Greek schools has been increasing at an increasing rate and this issue is of a particular concern for the local society. Most recently, due to the wave of immigrants arriving at our country, it’s imperative that we address the issue of the healthy incorporation of immigrant children within the Greek school environment. The institution of Reception Classes can help towards this direction. The matter in question hasn’t explored in depth, according to previous research. This thesis aims at examining the various views of the school counselors regarding to the effectiveness of Reception Classes. The research sample consists of six school counselors working in Thessaloniki prefecture and the material was collected via semi- structured interviews. According to the findings, the responses of the counselors questioned indicate some difficulties that affect many aspects and obstructs the operation of the institution. All counselors claimed that a series of changes that will improve the situation is necessary, the main objective of which should be the better performance of the foreign students. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)