Transfer k-means: a new supervised clustering approach

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Transfer k-means: a new supervised clustering approach

Τελώνη Πελαγία (EL)
Teloni Pelagia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2017


Η επιτηρούμενη και η μη-επιτηρούμενη μάθηση είναι δύο θεμελιώδη σχήματα μάθησης, των οποίων η διαφορά έγγυται στην παρουσία και απουσία ενός καθηγητή (δηλαδή μιας οντότητας που παρέχει παραδείγματα) αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, η μεταφορά μάθησης είναι μια ιδέα που στοχεύει να βελτιώσει την μάθηση ενός έργου χρησιμοποιώντας βοηθητική γνώση. Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να διερευνήσει πως αυτά τα δύο θεμελιώδη παραδείγματα μάθησης, επιτηρούμενη και μη-επιτηρούμενη μάθηση, μπορούν να συνεργαστούν στο πλαίσιο της μεταφοράς μάθησης. Ως αποτέλεσμα, αναπτύξαμε τη μέθοδο transfer-$K$means, μια παραλλαγή της δημοφιλής ευριστικής μεθόδου $K$means, που βασίζεται στην μεταφορά μάθησης. Η προτεινόμενη μέθοδος εμπλουτίζει την μη-επιτηρούμενη φύση του $K$means χρησιμοποιώντας επιτήρηση από ένα διαφορετικό αλλά σχετικό χώρο ως τεχνική αρχικοποίησης των συστάδων, με σκοπό να βελτιώσει την απόδοση της ευριστικής αυτής μεθόδου. Παρέχουμε προσεγγιστικές εγγυήσεις σύμφωνα με την φύση της εισόδου και επαληθεύουμε πειραματικά τα οφέλη του transfer-$K$means χρησιμοποιώντας κείμενα σε φυσική γλώσσα ως ρεαλιστική εφαρμογή. (EL)
Supervised and unsupervised learning are two fundamental learning schemes whose difference lies in the presence and absence of a supervisor (i.e. entity which provides examples) respectively. On the other hand, transfer learning aims at improving the learning of a task by using auxiliary knowledge. The goal of this thesis was to investigate how the two fundamental paradigms, supervised and unsupervised learning, can collaborate in the setting of transfer learning. As a result, we developed transfer-$K$means, a transfer learning variant of the popular $K$means heuristic. The proposed method enhances the unsupervised nature of $K$means, using supervision from a different but related context as a seeding technique, in order to improve the heuristic's performance towards more meaningful results. We provide approximation guarantees based on the nature of the input and we experimentally validate the benefits of the proposed method using documents as a real-world example. (EN)

Θετικές Επιστήμες

Θετικές Επιστήμες (EL)
Science (EN)

English

Σχολή Θετικών Επιστημών » Τμήμα Μαθηματικών » Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ Λογική και Θεωρία Αλγορίθμων και Υπολογισμού » Κατεύθυνση Λογική και Θεωρία Αλγορίθμων και Υπολογισμού
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)