Διεθνοποίηση επιχειρήσεων, στρατηγικές εισόδου στις διεθνείς αγορές και αντιμετώπιση κινδύνων: η περίπτωση του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διεθνοποίηση επιχειρήσεων, στρατηγικές εισόδου στις διεθνείς αγορές και αντιμετώπιση κινδύνων: η περίπτωση του κλάδου των τυχερών παιχνιδιών

Μουλόπουλος Πέτρος (EL)
Moulopoulos Petros (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2019


H παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις διαδικασίες διεθνοποίησης των Ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών. Επιχειρεί να διερευνήσει γιατί και πώς αυτές επιχειρούν να εισέλθουν σε νέες διεθνείς αγορές, είτε σε συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις είτε πραγματοποιώντας άμεσες επενδύσεις, καθώς και ποιοι παράγοντες καθορίζουν τις στρατηγικές και προσπάθειες διεθνοποίησής τους. Ένας ακόμα βασικός ερευνητικός στόχος είναι να εξεταστούν κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία της εισόδου σε μία νέα αγορά, ενώ δευτερεύοντα ερευνητικό στόχο αποτελεί η κατανόηση των πιθανών κινδύνων που συνδέονται με την είσοδο σε μία νέα αγορά και πώς οι επιχειρήσεις τους διαχειρίζονται. Η μελέτη βασίζεται σε μία ανασκόπηση της βιβλιογραφίας για τη διεθνοποίηση, την είσοδο σε νέες αγορές, τη διεθνή επιχειρηματικότητα και τις διεθνείς επιχειρήσεις. Βασικές θεωρίες και θεωρητικά μοντέλα συζητούνται, για την καλύτερη κατανόηση της υφιστάμενης έρευνας. Επιπλέον, από τη βιβλιογραφία αναδεικνύονται και συζητούνται ορισμένοι κρίσιμοι παράγοντες για την επιτυχία της διεθνοποίησης. Το εμπειρικό σκέλος της εργασίας πραγματοποιήθηκε μέσα από μία ανάλυση πολλαπλών περιπτώσεων, εστιασμένη σε Ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη διεθνή αγορά τυχερών παιχνιδιών, η οποία υφίσταται εκτεταμένο μετασχηματισμό την τελευταία δεκαετία. Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν μέσω ημι-δομημένων συνεντεύξεων με στελέχη των δύο επιχειρήσεων, που έχουν συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων για τη διεθνοποίηση και την επέκταση σε διεθνείς αγορές. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με στόχο να εξαχθούν από αυτά χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το πώς κάθε επιχείρηση προσεγγίζει το ζήτημα της διεθνοποίησης, και με στόχο να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Από τα ευρήματα προκύπτει πως το κύριο κίνητρο των επιχειρήσεων για διεθνοποίηση είναι η εκμετάλλευση επιχειρηματικών ευκαιριών στις διεθνείς αγορές. Οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν με προσοχή τη διαδικασία εισόδου τους στις νέες αγορές, με ιδιαίτερη έμφαση στην κατανόηση του ανά χώρα κανονιστικού πλαισίου για τα τυχερά παιχνίδια, αλλά και αξιοποιούν φορείς και πρόσωπα από την αγορά-στόχο για να συνδράμουν στο στάδιο της προετοιμασίας και σε αυτό της πραγματοποίησης της εισόδου. (EL)
This thesis studies the internationalization process of Greek gambling firms. The study aims to explore why and how Greek gambling firms attempt to enter foreign markets via partnering or direct investment, and which factors are driving their internationalization strategies and efforts. Another primary research objective is to investigate factors that can be crucial in order for the market entry to be successful. A secondary research objective is to understand the potential risks associated with market entry and how firms tend to cope with them. The study is founded upon a review of the literature on internationalization, market entry, international entrepreneurship and international business. Key theories and models are discussed, to gain an understanding of the literature and its various elements. Furthermore, key success factors of market entry are derived from the literature and discussed as well. The empirical part of the thesis was conducted as a multiple case study, focusing on two firms from Greece that are operating in the international gambling market, which is going through an extensive transformation process for the last decade. The empirical data were collected via semi-structured interviews on executives of the two firms, who currently are or have been involved in decision-making processes regarding internationalization, choice of expansion mode, selection of local partners etc. The data are analyzed in a way that can offer insights on how each firm approaches the issue of internationalization, and in order to identify similarities and differences between them. The findings indicate that the main driver for the international expansion of the case firms is the exploitation of market opportunities. The two firms are carefully designing the plans for market entry, considering the complexity of gambling regulatory frameworks, and are making use of local entities to aid in the preparation and execution of the market entry. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Οικονομικών Επιστημών » Διατμηματικό ΠΜΣ Διοίκηση Οικονομικών Μονάδων (ΔΟΜ) » Κατεύθυνση Λογιστική

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.