"Επαναληπτικά σχήματα λόγου στα ποιητικά κείμενα των σχολικών Ανθολογίων και προτάσεις διδασκαλίας"

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



"Επαναληπτικά σχήματα λόγου στα ποιητικά κείμενα των σχολικών Ανθολογίων και προτάσεις διδασκαλίας"

Καρακατσάνη Κωνσταντίνα (EL)
Karakatsani Konstantina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μελέτη της παρουσίας των επαναληπτκών σχημάτων λόγου στα ποιητικά κείμενα των σχολικών Ανθολογίων. Στόχος της είναι να ανακαλύψει στα ποιητικά κείμενα των τάξεων του Δημοτικού σχήματα λόγου που βασίζονται στην επανάληψη και διαφέρουν από τα συχνόχρηστα σχήματα λόγου, όπως είναι η μεταφορά, η υπερβολή ή η παρομοίωση. Στην εργασία γίνεται περιγραφή των επαναληπτικών σχημάτων λόγου που αποτελούν το αντικείμενο της μελέτης. Επίσης, παρουσιάζονται με συντομία τα σχολικά Ανθολόγια και κατηγοριοποιούνται τα ποιητικά κείμενα με βάση τη θεματική τους και τον ποιητή. Στη συνέχεια, περιγράφεται η μεθοδολογία επεξεργασίας των αποτελεσμάτων και ακολουθεί η παρουσίαση των ποιημάτων σε πίνακες παράλληλα με την ανάλυσή τους. Σε επόμενο στάδιο της εργασίας, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας με τη βοήθεια πινάκων και γραφημάτων. Στο τέλος, παρουσιάζεται μια πρόταση αξιοποίησης των επαναληπτικών σχημάτων λόγου στη διδακτική πράξη με τη βοήθεια της δημιουργικής γραφής. (EL)
This diploma thesis is a study of the presence of repetitive patterns of speech found in the three Primary School Anthologies. Its aim is to discover those patterns that are based on repetition and differ from those which are used on a daily basis in the classroom, like metaphors, hyperboles and similes. In this work, a description of the repetitive patterns of speech is made, which is the subject of this study. Furthermore, the three Primary School Anthologies are briefly presented and the poems are categorized by subject and poet. Also, the methodology followed is described and all the poems are presented and analysed. Moreover, the results are presented using graphs. At the end of this work, a suggestion to utilize the repetitive patterns of speech in the classroom is presented which can be assisted by creative writing. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία. Διδακτική Γλώσσας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)