Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών/τριων και των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στάσεις και αντιλήψεις των διευθυντών/τριων και των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας

Σαΐτη Αικατερίνη (EL)
Saiti Aikaterini (EN)

born_digital_thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

2020


Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις της σχολικής κοινότητας, ήτοι διευθυντών(-ριών) και εκπαιδευτικών των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας αναφορικά με τη διαχείριση κινδύνων-κρίσεων στον εργασιακό χώρο του σχολείου επισκοπώντας συγκριτικά την εν λόγω κατάσταση με χρήση ανώνυμου ερωτηματολογίου ειδικώς σχεδιασμένου και προσαρμοσμένου στον ερευνητικό σκοπό και απαντημένου συνολικώς από 734 εκπαιδευτικούς και διευθυντές σε πανελλαδικό επίπεδο κατά το σχολικό έτος 2016-2017 και ειδικότερα το διάστημα από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο 2017. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω μελέτη επιχειρεί να εστιάσει και να εμβαθύνει στον τρόπο και τα μέσα αντιμετώπισης και καταστολής των κινδύνων και κρίσεων κάθε μορφής, όπως εκδηλώνονται στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας, με απώτερο σκοπό την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών και τη δημιουργία ασφαλούς και εύρυθμου σχολικού περιβάλλοντος, πλήρως εναρμονισμένου με τα ευρωπαϊκά σχολικά πρότυπα. Μέσα από τις απαντήσεις που συλλέχθηκαν, δημιουργούνται χρήσιμα συμπεράσματα και ως προς ειδικότερες παραμέτρους της παρούσας διατριβής, και ιδίως τη συναισθηματική κατάσταση των μελών της σχολικής κοινότητας, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών ή μη για ζητήματα σχολικών κινδύνων-κρίσεων, την πιθανή ή μη συνεργασία τους με γονείς - κηδεμόνες, την επικοινωνία τους με ΜΜΕ, ώστε να διαπιστωθεί η εν γένει αντίδραση των μελών της σχολικής κοινότητας σε μια εποχή ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων βίας και παραβατικής συμπεριφοράς μαθητών, με ειδικότερες εκφάνσεις εκδήλωσής τους να αποτελούν οι σωματικές βλάβες, οι ψυχολογικοί εκβιασμοί, οι απειλές και το bullying. Η παράθεση της κείμενης και ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς και αποφάσεων ελληνικών δικαστηρίων ως προς την ευθύνη εκπαιδευτικών σε σχολικές κρίσεις, θα συνδράμουν αποφασιστικά στην εξαγωγή εποικοδομητικών συμπερασμάτων και σε ένα γόνιμο διάλογο τα προσεχή χρόνια. (EL)
The purpose of this doctoral thesis is to investigate the perceptions of the people in the school community - principals and teachers of primary school units with reference to crisis management in the school’s workplace, scrutinizing comparatively the situation by using anonymous questionnaire especially adjusted to the initiative of this study and answered by 734 principals and educators in a nationwide level during the school year 2016 - 2017, and specially from March to June 2017. This study tries to focus on the ways and means of treatments and repressions of the dangers and crisis which may occur in school units of the greek primary education system aiming to the effective prevention and treatment of these phenomena and creating a safe school environment, totally harmonized with the European school standards. Due to the given answers, we draw useful conclusions regarding the specific parameters of this study and especially: the emotional situation of the school members, their possible education about school crisis’s management, their possible cooperation with parents, their communication with the media, in order to understand the reaction of the school members in an era of a rapid increase of violent outbreaks and an infringing behavior on behalf of students that may lead to injuries, phycological blackmails, threats or bullying. The citation of the current and applicable legislation as well as the decisions of the courts will strongly support to draw useful conclusions and a constructive dialogue in the future. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.