Οι στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς τη μουσική νοημοσύνη και την αξιοποίησή της στο διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς τη μουσική νοημοσύνη και την αξιοποίησή της στο διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Σπιθουράκη Φωτεινή (EL)
Spithouraki Foteini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2020


Η διερεύνηση των στάσεων των φιλόλογων καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης απέναντι στη μουσική νοημοσύνη και την αξιοποίησή της στο διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί τον στόχο της εργασίας αυτής. Η συλλογή ερευνητικών δεδομένων για την παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε με ποσοτικές μεθόδους. Για τις ανάγκες της έρευνας διανεμήθηκε διαδικτυακά ανώνυμο ερωτηματολόγιο με σκοπό να εκμαιεύσει τις αντιλήψεις των καθηγητών ως προς τη μουσική νοημοσύνη και εκπαίδευση και την αξιοποίησή της στο διδακτικό αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 15 καθηγητές Ελληνικής Φιλολογίας σε Δημόσια, Ιδιωτικά, Πρότυπα Πειραματικά και Μουσικά σχολεία της Αττικής. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι καθηγητές Β/βάθμιας Εκπαίδευσης έχουν γνώση της μουσικής νοημοσύνης και είναι θετικά διακείμενοι απέναντι στην αξιοποίησή της στη διδακτική πράξη και τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Ωστόσο, σε μικρή κλίμακα έχουν ενσωματώσει ορισμένες πρακτικές της μουσικής νοημοσύνης στη διδασκαλία τους (π.χ. χρήση μουσικής, κινησιολογίας κτλ.). Ιδιαιτέρως, πρακτικές που απαιτούν περισσότερο χρόνο και προετοιμασία από τους διδάσκοντες, αποτελούν λιγότερο δημοφιλείς επιλογές (π.χ. χρήση αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων και παιχνιδιών κτλ.). Επιπλέον, βρέθηκε ότι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των καθηγητών (π.χ. ηλικία, διδακτική εμπειρία, τυπικά προσόντα) δεν επηρεάζουν σημαντικά τη στάση τους απέναντι στη μουσική νοημοσύνη και τη θέση της στη διδασκαλία του Γλωσσικού αντικειμένου. Ακόμη, τα ευρήματα δείχνουν ότι αρκετοί καθηγητές θεωρούν απαραίτητη την περαιτέρω επιμόρφωσή τους σχετικά με το ζήτημα μέσω ημερίδων στον σχολικό χώρο. Συμπερασματικά, μπορεί να ειπωθεί ότι η πλήρης αξιοποίηση της μουσικής νοημοσύνης στο ελληνικό σχολείο δεν έχει επιτευχθεί ακόμη. Οι παράγοντες αυτοί πρέπει να ληφθούν υπόψη στον σχεδιασμό κατάλληλων επιμορφωτικών προγραμμάτων πάνω στις αρχές και τις τεχνικές εφαρμογής της μουσικής νοημοσύνης. (EL)
Investigating the attitudes of Greek philologists working in education at high-school level towards musical intelligence and its utilization in teaching the Modern Greek Language constitutes the purpose of this thesis. The collection of research data for the present thesis was carried out via quantitative methods. For research purposes, an anonymous questionnaire was distributed aimed at eliciting teachers’ attitudes towards musical intelligence and its utilization in teaching the Modern Greek Language. The questionnaire was completed by 15 Greek philologists working in Public, Private, Experimental and Musical schools in the area of Attica. The findings indicate that high-school level teachers are partially aware of musical intelligence and are positively predisposed towards its utilization in school practice in general and specifically in teaching the Modern Greek Language. Nevertheless, to a small degree they have incorporated some musical’s intelligence practices into their teaching (e.g. the music’s, kinesiology’s exercise etc.). Especially, those that are more demanding in terms of time and teacher preparation, constitute less popular options (e.g. the exercise of improvised musical instruments and games etc.). Furthermore, it was found that teachers’ individual characteristics (e.g. age, teaching experience, formal qualifications) do not significantly affect their attitudes towards musical intelligence and its position in teaching the Modern Greek Language. Additionally, the findings demonstrate that several teachers believe that it is vital they upskill regarding this issue through seminars organized at the school area. In conclusion, it can be said that the full implementation of musical intelligence in teaching the Modern Greek Language has not yet been accomplished. These factors need to be taken into account in order to design appropriate teacher training programs with regard to the principles and the implementation’s techniques of musical intelligence. (EN)

Γενικά έργα

Γενικά έργα (EL)
General works (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)