δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Οι πεποιθήσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ & Στ΄ τάξης του δημοτικού για τη μαθηματική εκπαίδευση.
Η παρούσα έρευνα είχε στόχο να μελετήσει τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των μαθητών/τριών της πέμπτης και έκτης δημοτικού σχετικά με τη μαθηματική εκπαίδευση. Η έρευνα που διεξήχθη ήταν μία ποσοτική έρευνα. Βασικό εργαλείο αποτέλεσε το ερωτηματολόγιο. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 167 παιδιά ηλικίας 11 και 12 ετών, τριών σχολείων της περιφέρειας Αττικής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας αναφορικά με τις πεποιθήσεις των μαθητών/τριών για τη μαθηματική εκπαίδευση η πλειοψηφία των μαθητών/τριών έχει θετική στάση απέναντι στη μαθηματική εκπαίδευση.
Επιπρόσθετα, το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων σχετικά με το ερευνητικό ερώτημα γύρω από τις πεποιθήσεις των μαθητών/τριών για την αντιμετώπιση των λαθών έχει θετικές πεποιθήσεις για το πώς πρέπει να χειρίζεται τυχόν λάθη που κάνει κατά τη διάρκεια της μαθηματικής εκπαίδευσης.
Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν τη δημιουργία θετικών ή αρνητικών αντιλήψεων για τη μαθηματική εκπαίδευση η πλειοψηφία των μαθητών/τριών απάντησε πως η συμπεριφορά του/της δασκάλου/ας προς τους/τις μαθητές/τριες, η συνεργασία με τους/τις συμμαθητές/τριες, η εικόνα των μαθητών/τριών για τις επιδόσεις τους είναι οι βασικοί παράγοντες.
Τέλος, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει πως έχει καλές επιδόσεις στα μαθηματικά και την ίδια γνώμη έχει και για τους γονείς, τους/τις συμμαθητές/τριες και τον/την δάσκαλό/α της.
(EL)
The aim of this study was to investigate the beliefs and attitude of students from the fifth and sixth grade of primary school towards mathematical learning. The study was a quantitative survey, with a questionnaire as the assessment instrument. The collected sample contained 167 adolescents aged between 11 and 12 years, from three schools within the region of Attica. The study’s derived results imply students having positive attitude with respect to mathematical learning.
Additionally, with regard to students’ beliefs when dealing with mistakes, the majority of the respondents has positive attitude on how to handle situations encountering them during mathematical learning.
In relation to the factors affecting the attitude of students towards mathematical education, either positively or negatively, the majority acknowledged that the main are the management from the teacher’s side, the between classmates’ cooperation, and their perception on their performance.
Finally, the majority of the respondents believe that they perform well in mathematics, as well as their parents, classmates, and teacher(s).
(EN)
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών στην Εκπαίδευση
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Οι πεποιθήσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ & Στ΄ τάξης του δημοτικού για τη μαθηματική εκπαίδευση.
Οι πεποιθήσεις των μαθητών/τριών της Ε΄ & Στ΄ τάξης του δημοτικού για τη μαθηματική εκπαίδευση.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.