Σχολική επιτυχία/αποτυχία των Τσιγγάνων (Ρομά) μαθητών. Η μελέτη περίπτωσης ενός Γυμνασίου της Αγίας Βαρβάρας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Σχολική επιτυχία/αποτυχία των Τσιγγάνων (Ρομά) μαθητών. Η μελέτη περίπτωσης ενός Γυμνασίου της Αγίας Βαρβάρας

Βυθούλκας Διονύσιος (EL)
Vythoulkas Dionisios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Με την παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται η σχολική επίδοση με όρους επιτυχίας/αποτυχίας των Ρομά μαθητών συγκριτικά με τους μη Ρομά μαθητές, ως προς την Γλώσσα, τα Μαθηματικά και τον Γενικό Μέσο Όρο (ΓΜΟ). Η έρευνα αποτελεί μελέτη περίπτωσης ενός Γυμνασίου του Δήμου Αγίας Βαρβάρας στον οποίο η ένταξη του Ρομά πληθυσμού θεωρείται πρότυπη σε πολλά επίπεδα και σε αυτό της σχολικής φοίτησης. Διερευνώνται πρώτα οι παράγοντες που συνέβαλαν στην συγκρότηση της ιδιαίτερης ταυτότητας των Ρομά της περιοχής και ειδικότερα οι παράγοντες που ενθαρρύνουν την φοίτηση των μαθητών και την μείωση της σχολικής διαρροής. Στο μελετώμενο δείγμα παρακολουθούνται οι επιδόσεις όλων των μαθητών σε βάθος τριετίας και διαφαίνεται μία απόκλιση στις υψηλότερες βαθμολογίες υπέρ των μη Ρομά μαθητών και σε βάρος των Ρομά. Η απόκλιση ερμηνεύεται με βάση τη θεωρία του «πολιτισμικού κεφαλαίου» και ως τρόπος άρσης της διαφοροποίησης προτείνεται η εφαρμογή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. (EL)
This dissertation examines Roma pupil performance by comparing their success/failure rates in Modern Greek, Mathematics and Cumulative Grade Average (CGA) to the performance of non-Roma peers. It relies on a case study of a lower secondary school located in Agia Varvara, a municipality of metropolitan Athens where Roma integration is considered exemplary in school attendance among other facets. It begins by probing for factors leading to the specific local Roma identity, especially for those favouring pupil attendance and reducing non-attendance. In the sample under study, pupil performance is monitored over a three-year span. Results indicate a tendency for higher grades among non-Roma versus Roma pupils. The divergence is accounted for on the basis of cultural capital theory. What is proposed for eliminating the variation is institutionalizing intercultural education principles in Greece’s educational apparatus. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.