Η αξιοποίηση του Instagram και του Twitter, ως εργαλεία πολιτικού μάρκετινγκ και η συμβολή τους στη δημόσια εικόνα του πολιτικού προσώπου: Μελέτη περίπτωσης της προεκλογικής εκστρατείας 2020 του Τζο Μπάιντεν.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η αξιοποίηση του Instagram και του Twitter, ως εργαλεία πολιτικού μάρκετινγκ και η συμβολή τους στη δημόσια εικόνα του πολιτικού προσώπου: Μελέτη περίπτωσης της προεκλογικής εκστρατείας 2020 του Τζο Μπάιντεν.

Σταυροπούλου Ιωάννα (EL)
Stavropoulou Ioanna (EN)

born_digital_graduate_thesis
Πτυχιακή Εργασία (EL)
Graduate Thesis (EN)

2021


Τη σημερινή εποχή η σωστή αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προεκλογικής εκστρατείας. Η αμεσότητα και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με ένα μαζικό κοινό, που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα έχει συμβάλει στην κυριαρχία τους, ενώ τα παραδοσιακά μέσα έχουν παραγκωνιστεί. Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η χρήση του Instagram και του Twitter από τον Τζο Μπάιντεν κατά τη διάρκεια των προεδρικών αμερικανικών εκλογών του 2020, προκειμένου να κατανοηθεί ποια ήταν η δημόσια εικόνα του Μπάιντεν και πώς αυτή διαμορφώθηκε μέσα από τη χρήση των δύο μέσων. Παράλληλα, εξετάζεται α) το είδος του ήδη δημοσιευμένου περιεχομένου στο Instagram, β) πόσο ενεργός χρήστης ήταν, γ) οι αναφορές στον Τραμπ στο Twitter και δ) αν οι αναφορές ήταν θετικές οι αρνητικές, για την ανάδειξη του επικοινωνιακού πολιτικού προφίλ του Μπάιντεν. Στόχος είναι να αποδομηθεί το πολιτικό φαίνεσθαι μέσα από τα ΜΚΔ και να αποδειχθεί πώς κάθε δημοσίευση δεν είναι τυχαία, υπάρχει λόγος κοινοποίησης. Ακολουθήθηκε συνδυασμός ποιοτικής και ποσοστικής μεθόδου στο περιεχόμενο του Instagram, ενώ στο Twitter έγινε επεξεργασία δεδομένων με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού python και την ανάλυση συναισθήματος στα tweet που αναφέρεται ο Τραμπ. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το περιεχόμενο αφορούσε κυρίως τις πολιτικές του πεποιθήσεις και σχεδόν καθόλου την προβολή του ιδιωτικού βίου, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή του Ομπάμα. Παρατηρήθηκε επίσης, ότι και στα δύο μέσα κυριάρχησαν οι αναφορές στον Τραμπ, που συνήθως ήταν επιθετικές. Στο τέλος, προτείνονται ιδέες για περαιτέρω έρευνες στον κλάδο του πολιτικού μάρκετινγκ. (EL)
In our epoch the right use of social media has become an important aspect of election campaigning. The directness and possibility of interaction with a mass audience that social media offer, have contributed to their dominance, whereas traditional media are ignored. In this thesis the author examines the use of Instagram and Twitter by Joe Biden during the 2020 U.S. Presidential election to understand the public image of Biden and how it was shaped by the two media. Furthermore, the author examines a) the already published Instagram content, b) how active he was as a user, c) Trump mentions on Twitter and d) if the mentions where positive or negative, to highlight Biden’s political profile of communication. Main aim is to break into little pieces the political image, and to prove that every post is not random, there is a specific reason hidden behind its publication. The research was conducted using mixed methodology approach, combining qualitative and quantitative methods for processing the data in Instagram, whereas on Twitter the data processing was conducted with Python programming language, and Sentiment Analysis was applied in the tweets, where Trump was mentioned. The results indicate that the content was mainly about his political beliefs, and it did not focus on his private life. Also important was the contribution of Obama in his posts. It was noted that in both media Trump mentions were dominant and usually they were aggressive. In the end, ideas for further research are suggested in the field of political marketing. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.