Διερεύνηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας και του Γενικευμένου Άγχους Εκπαιδευτικών την Περίοδο της Πανδημίας COVID-19

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση της Ψυχικής Ανθεκτικότητας και του Γενικευμένου Άγχους Εκπαιδευτικών την Περίοδο της Πανδημίας COVID-19

Καλογερόπουλος Χρήστος (EL)
Kalogeropoulos Christos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2021


Στην παρούσα μελέτη εξετάζονται οι αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με τα επίπεδα της ψυχικής ανθεκτικότητας και του γενικευμένου άγχους εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Αυτή η μελέτη αποτέλεσε μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 450 εκπαιδευτικοί, 183 από την πρωτοβάθμια και 267 από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν τόσο το ερωτηματολόγιο Σύντομη Κλίμακα Ανθεκτικότητας (Brief Resilience Scale - BRS) με στόχο την εκτίμηση των επιπέδων της ψυχικής ανθεκτικότητας, όσο και το ερωτηματολόγιο Κλίμακα Γενικευμένης Αγχώδους Διαταραχής (GAD-7) με στόχο την εκτίμηση των επιπέδων του γενικευμένου άγχους. Συγχρόνως, συμπληρώθηκε και ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί διατηρούν υψηλά επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας και ήπιο έως μέτριο γενικευμένο άγχος. Βρέθηκε επίσης ότι οι γυναίκες εκπαιδευτικοί τείνουν να διατηρούν χαμηλότερα επίπεδα ψυχικής ανθεκτικότητας και υψηλότερα επίπεδα γενικευμένου άγχους σε σχέση με τους άνδρες εκπαιδευτικούς. Επιπροσθέτως, φαίνεται ότι, η ύπαρξη στο στενό περιβάλλον των εκπαιδευτικών κάποιου, ο οποίος έχει νοσήσει ή πεθάνει από SARS-CoV-2, σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα γενικευμένου άγχους. Τέλος, δεν παρατηρήθηκε κάποια διαφοροποίηση ανάλογα με την ηλικία, την ειδικότητα, την περιοχή του σχολείου και την οικογενειακή κατάσταση. Τα παραπάνω ευρήματα συμβάλλουν στη καλύτερη κατανόηση τυχόν δυσκολιών που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και στο σχεδιασμό αποτελεσματικότερων προγραμμάτων παρέμβασης και υποστήριξης. (EL)
The aim of the present study is to investigate the perceptions of primary and secondary school teachers regarding the levels of mental resilience and generalized anxiety during COVID-19 pandemic. This study was carried out as part of a wider research program of the Laboratory of School Psychology, Department of Psychology, National and Kapodistrian University of Athens. The sample consists of 450 teachers, 183 from primary and 267 from secondary education. Data collection was conducted by the Brief Resilience Scale (BRS) questionnaire for assessing levels of mental resilience and the Generalized Anxiety Disorder (GAD-7) questionnaire for assessing levels of generalized anxiety disorder. Also demographic data were collected. Findings showed that teachers maintain high levels of mental resilience and mild to moderate generalized anxiety. It was also found that female teachers tend to maintain lower levels of mental resilience and higher levels of generalized anxiety than male teachers. In addition, the presence of someone close to teachers who has become ill or died of SARS-CoV-2 appears to associate with higher levels of generalized anxiety disorder. Lastly, age, scientific specialty, school area and marital status not found to significantly differentiate levels of mental resilience and generalized anxiety. The above findings may facilitate the understanding of any difficulties that teachers face during COVID-19 pandemic so as to design efficient interventions and support programs. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)