Η ηθική ηγεσία, είναι ένα μοντέλο ηγεσίας, το οποίο εστιάζει το ενδιαφέρον του στη συμπεριφορά, στις αξίες και στον ηθικό κώδικα ενός ηγέτη. Οι κύριες αξίες της ηθικής ηγεσίας, είναι η ισοτιμία, η αλληλεγγύη, η αυτονομία, η ειλικρίνεια και η αξιοπιστία. Τα κύρια χαρακτηριστικά, που πρέπει να διαθέτει ο ηθικός ηγέτης, είναι η δικαιοσύνη, ο αλτρουισμός, να είναι επικοινωνιακός, να δείχνει ενδιαφέρον για τους υφιστάμενους του και να διακρίνεται από εμπιστοσύνη και αξιοπιστία.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η μελέτη της ηθικής ηγεσίας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, αναζητώντας τι επίδραση έχει αυτή, στους εκπαιδευτικούς των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών μονάδων. Η εμπειρική μελέτη, πραγματεύεται τρεις υποθέσεις εργασίας, που σχετίζονται με τη συσχέτιση της ηθικής ηγεσίας με τον εργασιακό ζήλο, την οργανωσιακή δέσμευση και την οργανωσιακή υποστήριξη.
Το δείγμα της έρευνας, αποτελείται από 71 εκπαιδευτικούς, από τον νομό Αττικής και Θεσσαλονίκης. Η συλλογή των στοιχείων, έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο συμπεριελάμβανε κλειστού τύπου ερωτήσεις και η ανάλυση των αποτελεσμάτων, έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSS. Τα ευρήματα της έρευνας, επιβεβαιώνουν τις δύο από τις τρεις υποθέσεις που τέθηκαν αρχικώς, καθώς παρέχουν ενδείξεις, ότι η ηθική ηγεσία δε συσχετίζεται θετικά με τον εργασιακό ζήλο. Αντίθετα, υπάρχει θετική συσχέτιση της οργανωσιακής δέσμευσης και της οργανωσιακής υποστήριξης, με την ηθική ηγεσία.
(EL)
Ethical leadership, is one of the leadership models, which focuses on the behavior, on the values and on the ethical code of a leader. The most important values of ethical leadership are parity, solidarity, autonomy, honesty and trustworthiness. The main characteristics, that the ethical leader must have, is justice, altruism, being communicative, showing interest to his or her subordinates and being distinguished by trust and trustworthiness.
The purpose of this dissertation is to study the ethical leadership in intercultural education, seeking what effect it has on the teachers of these specific educational units. The research of this thesis is related to the correlation of ethical leadership with work passion, organizational commitment and perceived organizational support.
The sample of the survey consists of 71 teachers, from the city of Athens and Thessaloniki. The data collection, was made by using a questionnaire, which included closed - ended questions and the analysis of the results, was done with the SPSS statistical packet. The results of the survey, confirm two of the three hypotheses that originally set out, as they provide evidence, that ethical leadership is not positively correlated with work passion. On the contrary, there is a positive correlation between organizational commitment and perceived organizational support with ethical leadership.
(EN)