Τα καλλιτεχνικά ρεύματα στο Άγιον Όρος κατά το πρώτο τέταρτο του 14ου αι. και η πρόσληψή τους από τους ανακαινιστές ζωγράφους του 18ου αι. και των αρχών του 19ου αι.
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Τα καλλιτεχνικά ρεύματα στο Άγιον Όρος κατά το πρώτο τέταρτο του 14ου αι. και η πρόσληψή τους από τους ανακαινιστές ζωγράφους του 18ου αι. και των αρχών του 19ου αι.
Το Άγιον Όρος κατά τον 14ο αι. αποτελεί το κέντρο για την μελέτη της ανάπτυξης της εντοίχιας ζωγραφικής στον ελλαδικό χώρο την περίοδο των Παλαιολόγων. Τα τοιχογραφικά σύνολα του Πρωτάτου ,της μονής Βατοπαιδίου και της μονής Χελανδαρίου κατά το πρώτο μισό του 14ου αι. αποτελούν εξέχοντα παραδείγματα της ζωγραφικής της περιόδου και των καλλιτεχνικών τάσεων που επικρατούν στο Άγιον Όρος. Με το πέρασμα του χρόνου οι τοιχογραφίες υπέστησαν φθορές, ενώ πολλές καλύφθηκαν από αλλεπάλληλα στρώματα αιθάλης. Αυτό οδήγησε τις κοινότητες του Αγίου Όρους κατά τον 18ο και 19ο αι. να καλέσουν νέα συνεργεία ζωγράφων ώστε να ανακαινίσουν τις παλαιότερες τοιχογραφίες. Στην διπλωματική εργασία θα μελετηθούν συνοπτικά τα χαρακτηριστικά των συνόλων αυτών κατά τον 14ο αι. Επίσης θα εξεταστεί από την μία ο τρόπος πρόσληψής τους από τους αγιογράφους του 18ου και 19ου αι. που εργάζονται ως ανακαινιστές ζωγράφοι στα ίδια σύνολα και από την άλλη ο τρόπος πρόσληψης τους μέσα στο νέο θεολογικό και κοινωνικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην αθωνική πολιτεία κατά τον 18ο αι.
(EL)
Mount Athos during the 14th c. is the center for the study of the development of wall painting in Greece during the Palaeologan period. The frescoes of Protato, the monastery of Vatopedi and the monastery of Chelandari during the first half of the 14th c. are outstanding examples of the painting of the period and the artistic trends that prevailed on Mount Athos. Over time, the murals were damaged, and many were covered with successive layers of soot. This led the communities of Mount Athos during the 18th and 19th centuries to invite new painter workshops to renovate the older murals. In the diploma thesis will be studied briefly the characteristics of these ensembles during the 14th c. Also, the way of their reception by the hagiographers of the 18th and 19th c. who work as renovating painters in the same ensembles and on the other hand the way of their reception in the new theological and social environment that was formed in the Athonite state during the 18th c.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.