The acoustic stimulation test and antenatal cardiotocography as diagnostic tools in high risk pregnancies

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



The acoustic stimulation test and antenatal cardiotocography as diagnostic tools in high risk pregnancies

Salamalekis, E. Batalias, L. Kassanos, D. Loghis, C. Pyrgiotis, E. Zourlas, P.A.

scientific_publication_article
Επιστημονική δημοσίευση - Άρθρο Περιοδικού (EL)
Scientific publication - Journal Article (EN)

1995


A prospective random allocation clinical trial was undertaken to compare standard antenatal cardiotocography with the fetal acoustic stimulation test. Two hundred and twenty-five patients with high risk pregnancies at term had either standard cardiotocography (group I) or an acoustic stimulation test (group II). The incidences of non-reactive tests was 10 per cent in group I and 15 per cent in group II did not differ statistically. Fetal distress occurred during labour in 13 per cent in patients with reactive cardiotocograms and 75 per cent if the record was unreactive (P < 0̇001); and in 12 per cent with reactive and 81 per cent with non-reactive acoustic stimulation tests (P < 0 ̇001). Standard antenatal cardiotocography and the acoustic stimulation test are equally valuable in detecting fetal distress in high risk term pregnancies. The acoustic stimulation test offers the advantage of reducing testing time and can be used to confirm a non-reactive standard test. © 1995 Informa UK Ltd All rights reserved: reproduction in whole or part not permitted. (EN)

Αγγλική γλώσσα

Ερευνητικό υλικό ΕΚΠΑ

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.