Η πανδημία λόγω COVID-19 και τα μέτρα κοινωνικής απόστασης που έχουν εφαρμόσει πολλές χώρες, έχουν προκαλέσει διαταραχές στην καθημερινότητα και ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις σε όλο τον πληθυσμό του πλανήτη (Rodríguez-Rey et al., 2020).
Στις 8 Απριλίου 2020, τα σχολεία είχαν ανασταλεί σε εθνικό επίπεδο σε 188 χώρες, σύμφωνα με την UNESCO. Πάνω από το 90% των εγγεγραμμένων μαθητών (1, 5 δισεκατομμύριο νέοι) παγκοσμίως ήταν εκτός εκπαίδευσης (https://en.unesco.org/). Στην Ελλάδα, όπως και σε πολλές άλλες χώρες, έχουν θεσπιστεί ρυθμιστικά μέτρα νωρίς την άνοιξη, προκειμένου να μετριάσουν τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού SARS-CoV-2. Στις 10 Μαρτίου, όλα τα σχολεία και τα πανεπιστήμια έκλεισαν και άνοιξαν ξανά, οκτώ έως δέκα εβδομάδες αργότερα (Raikou, 2021).
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι Έλληνες διευθυντές/τριες, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες έπρεπε να ανταποκριθούν σε μια άνευ προηγουμένου εμπειρία και σχολική ρουτίνα. Αντιμετώπισαν την τεράστια ευθύνη της διαχείρισης και της οργάνωσης των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με ένα σύνολο αυστηρών πρωτοκόλλων υγείας (με βασικά μέτρα που περιλαμβάνουν τη συνολική χρήση μάσκας προσώπου, φυσική απόσταση και απολύμανση των χεριών), προκειμένου να μειωθεί η πιθανή μεταφορά ιών μεταξύ τα μέλη της σχολικής κοινότητας (Magklara et al., 2020).
(EL)
The COVID-19 pandemic and the social distance measures implemented by many countries, have caused disturbances in daily life and psychosocial effects throughout the population of the planet (Rodríguez-Rey et al., 2020).
On April 8, 2020, schools were suspended nationwide in 188 countries, according to UNESCO. More than 90% of enrolled students (1.5 billion young people) worldwide were out of school (https://en.unesco.org/). In Greece, as in many other countries, regulatory measures have been introduced in early spring to mitigate the risk of transmitting the SARS-CoV-2 virus. On March 10, all schools and universities closed and reopened, eight to ten weeks later (Raikou, 2021).
. In Primary Education, Greek principals, teachers and students had to respond to an unprecedented experience and school routine. They faced the huge responsibility of managing and organizing school units, according to a set of strict health protocols (with basic measures including total use of face mask, physical distance and disinfection of hands), in order to reduce the possible transmission of viruses between members. of the school community (Magklara et al., 2020).
(EN)