Η συμβολή των αεροπορικών συνδέσεων στην οικονομική ανάπτυξη των Ευρωπαϊκών περιφερειών

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η συμβολή των αεροπορικών συνδέσεων στην οικονομική ανάπτυξη των Ευρωπαϊκών περιφερειών

Αλευράς Δημήτριος (EL)
Alevras Dimitrios (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Ο βιομηχανικός κλάδος των αερομεταφορών αποτελεί κλάδο καίριας σημασίας για την παγκόσμια οικονομία αφού η συνεισφορά του στο Παγκόσμιο ΑΕΠ αγγίζει το 3,6%, παράγοντας περισσότερα από 2,7 τρισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και απασχολώντας περισσότερους από 65 εκατομμύρια ανθρώπους. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον σε παγκόσμια κλίμακα σε ό,τι αφορά στις συνδέσεις περιφερειακών αεροδρομίων. Η οικονομική αυτή δραστηριότητα πραγματώνεται σε μεγάλο βαθμό από αεροπορικές εταιρίες μεταφοράς επιβατών χαμηλού κόστους ή/και από θυγατρικές περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες ομίλων αφού οι ίδιες εισέρχονται στον κλάδο προκειμένου να καλύψουν το ¨κενό των επιβατικών αναγκών¨ που αφορά στη σύνδεση περιφερειακών αεροδρομίων, εκμεταλλευόμενες επίσης τα χαμηλότερα τέλη των περιφερειακών αεροδρομίων σε σχέση με αυτά των κεντρικών. Λόγω των παραπάνω, παρατηρείται εξίσου έντονο ενδιαφέρον ως προς την διαχείριση αυτών των αεροδρομίων από εταιρείες ανάπλασης, ανάπτυξης και διαχείρισης αεροδρομίων με σκοπό την μέγιστη αποτελεσματικότητα αυτών. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω έχουν οδηγήσει τις εκάστοτε περιφέρειες σε οικονομική ανάπτυξη λόγω αύξησης επιβατικής κινητικότητας, αύξησης τουρισμού, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και άλλων παραγόντων. Ερευνητές οικονομολόγοι μελέτησαν τη συμβολή/συσχέτιση των αερομεταφορών στην/με την περιφερειακή ανάπτυξη τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, χρησιμοποιώντας οικονομετρικά μοντέλα ανάλυσης και επιλέγοντας διαφορετικές μεταβλητές. Στη συγκεκριμένη εργασία μελετάται η περίπτωση της αεροπορικής εταιρίας Ryanair μέσω στρατηγικής ανάλυσης με τις μεθόδους PESTLE, SWOT και 5 δυνάμεων του Porter. Εν συνεχεία, μελετάται η περίπτωση της επένδυσης και επέκτασης του αεροδρομίου Χανίων από τις εταιρείες Ryanair και Fraport. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει με έγκριτα δεδομένα τη συνεισφορά των αεροπορικών συνδέσεων και επενδύσεων στην οικονομία της επαρχιακής πόλης των Χανίων με στόχο το ίδιο παράδειγμα να εφαρμοστεί και σε άλλες επαρχιακές πόλεις σε Ελλάδα και Ευρώπη για την οικονομική ανάπτυξη των περιφερειών. (EL)
The aviation industry is a key sector for the global economy as its contribution to global GDP reaches 3.6% generating more than $ 2.7 trillion a year and employing more than 65 million people. In recent years, there has been a strong global interest in regional airport connections. This economic activity is largely carried out by low-cost passenger airlines and / or subsidiaries of regional group airlines as they enter the industry to fill the "passengers’ needs gap" associated with connecting regional airports, also exploiting the lowest charges of regional airports in relation to those of central airports. Due to the above, there is an equally intense interest in the management of these airports by airport renovation, development, and management companies in order to maximize their efficiency. The result of all the above have led the respective regions to economic growth due to increased passenger mobility, increased tourism, job creation and other factors. Researchers and economists have studied the contribution / correlation of aviation in / with regional development locally, nationally and internationally, using econometric analysis models and selecting different variables. In this work, the case of Ryanair is studied through strategic analysis with the methods of PESTLE, SWOT, and 5 forces of Porter. Then, the case of the investment and expansion of Chania airport by the companies Ryanair and Fraport is studied. This study presents with valid data the contribution of air connections and investments in the economy of the provincial city of Chania with the aim of applying the same example in other provincial cities in Greece and Europe for the economic development of the regions. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek

Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Οικονομικών Επιστημών » ΔΠΜΣ Στρατηγική Διοίκηση και Ανταγωνιστικότητα » Κατεύθυνση Στρατηγική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)