Zur Förderung der Phraseologischen Kompetenz unter Einsatz sozialer Medien am Beispiel von Instagram

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Zur Förderung der Phraseologischen Kompetenz unter Einsatz sozialer Medien am Beispiel von Instagram

Λυραντζάκη Αικατερίνη (EL)
Lyrantzaki Aikaterini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2022


Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, πως οι φρασεολογισμοί αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνίας. Ως εκ τούτου καταλήγουμε στο συμπέρασμα, ότι η ανάπτυξη και ενίσχυση της Φρασεολογικής Ικανότητας θα έπρεπε να αντιπροσωπεύουν βασικούς στόχους στην διδακτική της Γερμανικής ως ξένης γλώσσας, ώστε ο μαθητευόμενος να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει κατάλληλα κατα στην γλωσσική επικοινωνία. Ωστόσω μπορεί κανείς με βάση μελέτες να διαπιστώσει, ότι τα διδακτικά εγχειρίδια εστιάζουν ανεπαρκώς και μονόπλευρα στην εξέλιξη της φρασεολογικής ικανότητας. Αυτή η διαπίστωση αποτέλεσε το ερέθισμα για την ενασχόληση με το ερευνητικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Κεντρικός στόχος της είναι να εξετάσει, κατα πόσο η ένταξη μέσων κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα του Instagram θα μπορούσε να οδηγήσει στην ενίσχυση της φρασεολογικής ικανότητας των μαθητευομένων. Παράλληλα στοχεύει το πρακτικό σκέλος της εργασίας στο να παρθούν συμπεράσματα σχετικά με το κατα πόσο η εργαλειοποίηση του Instagram για διδακτικούς σκοπούς και συγκεκριμένα για την διδασκαλία των φρασεολογισμών μπορεί να οδηγήσει στην σταδιακή μαθησιακή αυτονομία. Τέλος ερευνάται μέσα απο την συλλογή δεδομένων και συνεντεύξεις, αν η διδακτική αυτή μέθοδος συνδέεται με ισχυρότερα κίνητρα για μελέτη. (EL)
Phraseologismen sind Bestandteil der geschriebenen und gesprochenen Kommunikation und kommen auf allen kommunikativen Bereichen und Sprachebenen vor. Aus diesem Grund haben das Verständnis und der Gebrauch von Phraseologismen eine erwerbsrelevante Funktion. Diese Erkenntnisse heben die Wichtigkeit der phraseologischen Kompetenz beim Fremdsprachenlernen hervor. Es wird nämlich konstatiert, dass eine begrenzte Kommunikation in der Fremdsprache ohne minimale Beherrschung der Phraseologie nicht möglich ist. Die Förderung der phraseologischen Kompetenz ist demnach beim Erlernen einer Fremdsprache von entscheidender Bedeutung. Nichtdestotrotz werden Phraseologismen in den DaF- Lehrwerken fragmentarisch und unsystematisch behandelt, eine Tatsache, die die Phraseodidaktik als persönliches Anliegen der Lehrkraft bezeichnen lässt. Vor diesem Hintergrund wird versucht, die phraseologische Kompetenz unter dem Einsatz von Instagram zu fördern. Ausgangspunkte sind dabei der Phraseodidaktische Viertschritt und die Bedeutung von Übungen und Aufgaben. Die Ergebnisse dieser Untersuchung werden in Hinsicht auf den Lernerfolg, die Motivation und die Lernautonomie der Lernenden ausgewertet. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

German

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Γερμανική Φιλολογία: Θεωρία - Εφαρμογές » Κατεύθυνση Διεπαφές Γλωσσολογίας και Διδακτικής
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)