Αντικείμενο της παρούσας μελέτης αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο αποτιμάται σήμερα στην Ελλάδα η Δια Βίου Μάθηση και η Δια Βίου Άθληση (Γογγάκη, 2021α, 2021β). Μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας αναδεικνύεται πρωτίστως η αξιολογία της αρχαίας ελληνικής σκέψης στα ζητήματα αυτά, ενώ παρουσιάζονται οι σύγχρονες παιδαγωγικές προϋποθέσεις και οι θεωρίες μάθησης (Κόκκος, 2005). Εξάλλου, επισημαίνεται η αντίστοιχη ευρωπαϊκή πολιτική, προκειμένου να καταστεί εφικτή μια συγκριτική θεώρηση του τρόπου εφαρμογής της Δια Βίου Μάθησης στην Ελλάδα (Πρόκου, 2009; Μπαμπάλης, 2014). Με βάση τη λειτουργία των φορέων της Δια Βίου Μάθησης και της Δια Βίου Άθλησης στην χώρα μας, εξετάζεται εάν και κατά πόσο οι δράσεις αυτές είναι ανεξάρτητες από προκαθορισμένους επαγγελματικούς στόχους και από ηλικιακά όρια, ώστε να μπορούν να ικανοποιούν την ανάγκη της αυτοβουλίας και της πλατωνικής οικειοπραγίας του ενήλικα (Γογγάκη, 2013α, 2021α). Η ανάδειξη των αδυναμιών των δύο Δια Βίου δράσεων, αποτελεί και το έναυσμα για την υποβολή μιας σειράς προτάσεων αξιοποίησής τους. Η διεξαγωγή της μελέτης βασίζεται στη φιλοσοφική μέθοδο, και ιδίως στην αξιολογία. Η τελευταία, ως κλάδος της φιλοσοφίας, αποτελεί το ειδικό εργαλείο τόσο για την εμβάθυνση στην έννοια της «αξίας» (Καραφύλλης, 2005) όσο και για τον συσχετισμό του θέματος με το αξιακό σύστημα της κοινωνίας (Friedrich, 2005; Thomas & Nelson, 2003; Γογγάκη 2021β).
(EL)
The object of the present study is to investigate the way in which Lifelong Learning and Lifelong Sports are valued today in Greece (Gongaki, 2021a, 2021b). Through the literature review, the evaluation of ancient Greek thought on these issues is highlighted. Afterwards, the modern pedagogical conditions and theories of learning are presented (Kokkos, 2005). The corresponding European policy is pointed out, in order to make a comparative view of the implementation of Lifelong Learning in Greece (Prokou, 2009; Babalis, 2014). As far as the bodies for Lifelong Learning and Lifelong Sports in our country and their competence, it is examined whether these actions are independent of predetermined goals and age limits, so that they can satisfy the need of aftovulia and oikeiopragia of the adult (Gongaki, 2013, 2021a). The study is based on the philosophical method, and especially on evaluation. The latter, as a branch of philosophy, is the special tool for deepening in the concept of "value" (Karafillis, 2005) and for correlating the issue with the value system of society (Friedrich, 2005; Thomas & Nelson, 2003; Gongaki 2021b).
(EN)