Μουσεία και Διαχείριση δύσκολης κληρονομιάς: η περίπτωση του ελληνικού εμφυλίου πολέμου.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μουσεία και Διαχείριση δύσκολης κληρονομιάς: η περίπτωση του ελληνικού εμφυλίου πολέμου.

Μπαρπαλιά Δέσποινα (EL)
Barpalia Despoina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Ο τίτλος της διπλωματικής εργασίας ειδίκευσης είναι «Μουσεία και διαχείριση δύσκολης κληρονομιάς: η περίπτωση του ελληνικού εμφυλίου πολέμου». Τα περιεχόμενα της διπλωματικής εμπερικλείουν την έρευνα της έννοιας της «δύσκολης μνήμης», τα αίτια της αρνητικής αντιμετώπισής της, τους κινδύνους που μπορούν να προκύψουν από την αντιμετώπιση αυτή, καθώς και τους κατάλληλους τρόπους για τη σωστή διαχείριση κι εκπροσώπηση των περιπτώσεων της «δύσκολης κληρονομιάς». Ο ρόλος των μουσείων στη διαχείριση της «δύσκολης κληρονομιάς» αποτελεί ξεχωριστό ερευνητικό ερώτημα της εργασίας, με αντίστοιχα παραδείγματα και από μουσεία του εξωτερικού. Η ειδική μελέτη της διπλωματικής επικεντρώνεται στον ελληνικό εμφύλιο πόλεμο και στις μουσειακές κι εκπαιδευτικές αναφορές για την εμφύλια σύγκρουση, ενώ συγκρίνεται επίσης η μουσειακή κι εκπαιδευτική εκπροσώπηση του ελληνικού εμφυλίου με την αντίστοιχη περίπτωση του ισπανικού εμφυλίου πολέμου. Η έρευνα οδηγεί στην πρόταση υλικού για τη δημιουργία μιας μουσειοσκευής, που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ειδικές δράσεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το υλικό της μουσειοσκευής αφορά τον ελληνικό εμφύλιο και αντλείται από ελληνικά μουσεία, καθώς και αρχειακές πηγές. Η πρόταση του μουσειοεκπαιδευτικού αυτού προγράμματος αποσκοπεί και στη γενικότερη σύνδεση των μουσείων με την εκπαίδευση και στην ανάδειξη της εξαιρετικά σημαντικής τους συμβολής για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της σφαιρικής αντίληψης των μαθητών. (EL)
The title of this thesis is “Museums and the management of difficult heritage: the case of the Greek Civil War”. The contents include: in the first chapter the definition of the concept of “difficult memory” and “difficult heritage” and the reasons for its negative confrontation, the possible consequences of this, and suggested ways of managing the “unwanted” inheritance. The second chapter deals with the role of museums in heritage management and includes examples of European museums. The third chapter includes the analysis of the main case study of the thesis: a historical review of the Greek Civil War and its representation in the museums of Greece and the educational system. A comparative analysis is also made with the corresponding representation of the Spanish Civil War. Then an educational program with material from various museums in Greece is proposed: it concerns the Greek Civil War and is intended to be presented in secondary education. In total research questions of this paper concern the representation of “difficult memory” in museums and particularly the representation of the history of the Greek Civil War in Greece. The suggestion of educational program aims to connect museums with education in general and to highlight their important role in the educational system and the development of student’s critical thinking. (EN)

Ιστορία

Ιστορία (EL)
History (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας » Διατμηματικό ΠΜΣ Μουσειακές Σπουδές » Κατεύθυνση Μουσειακές Σπουδές

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)