Negative affectivity in the classroom: The role of non-verbal cues

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Negative affectivity in the classroom: The role of non-verbal cues

Κακονίκου Ειρήνη (EL)
Kakonikou Eirini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Τα συναισθήματα έχουν μελετηθεί σε σχέση με την Ψυχολογία εδώ και δεκαετίες, αλλά τα τελευταία χρόνια φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον για τη σύνδεσή τους με τη Γλωσσολογία και πιο συγκεκριμένα με τον τομέα της Πραγματολογίας. Μαζί με τις μη λεκτικές ενδείξεις, δηλαδή τα σήματα εγγενών συναισθημάτων που δεν εκφράζονται με λέξεις, αλλά μέσω της προσωδίας, των κινήσεων των ματιών, των χειρονομιών ή ακόμη και της θερμοκρασίας του σώματος, τα συναισθήματα είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής και της επικοινωνίας. Mπορούν να επηρεάσουν τη ζωή ενός ατόμου και ακόμη και να δημιουργήσουν σύγκρουση ως προς το τι σκοπεύει να επικοινωνήσει ένας συνομιλητής και τι πραγματικά γίνεται αντιληπτό. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε ένα περιβάλλον τάξης, όπου τα συναισθήματα μπορούν να μεταφερθούν μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, οι οποίοι μπορεί να βιώσουν αρνητικά συναισθήματα που δεν εκφράζονται πάντα λεκτικά και μπορούν να εμποδίσουν τον στόχο κάθε πλευράς. Για τους λόγους αυτούς, αυτή η ερευνητική εργασία στοχεύει να διερευνήσει γιατί η συναισθηματική μετάδοση και συγκεκριμένα η αρνητική συναισθηματικότητα μπορούν να διαταράξουν το περιβάλλον της τάξης και να δείξει πώς τα συναισθήματα μπορούν να μεταδοθούν στους μαθητές και τους δασκάλους μέσω μη λεκτικών ενδείξεων, συνδέοντας αυτές τις έννοιες με τη Θεωρία της Συνάφειας (Sperber και Wilson 1986/1995) και τη Συναισθηματική Μετάδοση (Hatfield et al. 1993). Αυτές οι θεωρίες χρησιμοποιήθηκαν για τη διερεύνηση των γνωστικών και συναισθηματικών διεργασιών που διέπουν την επικοινωνία καθώς και των μη λεκτικών ενδείξεων που τις συνοδεύουν σε ένα περιβάλλον τάξης. Υποστηρίζεται ότι τόσο στην περίπτωση των εκπαιδευτικών όσο και των μαθητών, το άγχος, η κατάθλιψη και η ανησυχία είναι μερικά από τα συναισθήματα που επηρεάζουν την προσοχή και τις γνωστικές διεργασίες και προκαλούν εσωτερική σύγκρουση. Τονίζεται επίσης ο αντίκτυπος των αρνητικών συναισθημάτων στη μάθηση και στη συνολική συμπεριφορά των ανθρώπων που απαρτίζουν μια τάξη. Τέλος, προτείνεται μια προσέγγιση που εστιάζει στο «δείχνω» αντί στο λέω ως τρόπος διευκόλυνσης της διδακτικής διαδικασίας και άμβλυνσης των αρνητικών συναισθημάτων που βιώνουν και οι δύο πλευρές. (EL)
Emotions have been studied in relation to Psychology for decades, but in recent years there seems to be an interest in their connection to Linguistics, and more specifically to the field of Pragmatics. Along with non-verbal cues, that is signals of inherent emotions that are not expressed by words, but rather through prosody, eye movements, gestures or even body temperature, emotions are a crucial part of everyday life and communication. Emotions can influence an individual’s life and even create conflict as regards what an interlocutor intends to communicate and what is actually perceived. This is particularly important in a classroom setting, where emotions may be transferred between instructors and students, who can experience negative emotions that are not always expressed verbally and can obstruct each side’s goal. On these grounds, this research paper aims to investigate why emotional contagion and specifically negative affectivity may disrupt a classroom setting and show how emotions can be passed to students and teachers through non-verbal cues by linking these concepts to Relevance Theory (Sperber and Wilson 1986/1995) and Emotional Contagion (Hatfield et al. 1993). These theories are employed to explore the cognitive and affective processes underlying communication as well as the non-verbal cues that accompany them in a classroom setting. It is argued that both in the case of instructors and students, anxiety, depression and worry are a few of the emotions that affect attention and cognition and cause an internal conflict. The impact of negative emotions on learning and the overall behavior of the people that constitute a class setting is also highlighted. Finally, “showing” rather than telling is suggested as a way to facilitate the teaching process and dampen the negative emotions experienced by both parties. (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)

English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας » ΠΜΣ Αγγλική Γλώσσα, Γλωσσολογία και Μετάφραση » Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)