"Απόψεις φοιτητών και φοιτητριών Ανθρωπιστικών Σπουδών για την ανάγκη της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας σε σχέση με την ένταξή τους στην αγορά εργασίας"

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



"Απόψεις φοιτητών και φοιτητριών Ανθρωπιστικών Σπουδών για την ανάγκη της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας σε σχέση με την ένταξή τους στην αγορά εργασίας"

Καζίκα Ελένη (EL)
Kazika Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Οι απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου φαίνεται να παραγκωνίζουν το ενδιαφέρον για τα αντικείμενα των Ανθρωπιστικών επιστημών, με αποτέλεσμα όσοι και όσες ακολούθησαν τέτοιου είδους σπουδές να βρίσκονται σε επαγγελματικό αδιέξοδο μετά το πέρας των σπουδών τους. Παράλληλα, ο ολοένα μεταβαλλόμενος και πολύπλοκος κόσμος της αγοράς εργασίας τείνει να αυξάνει τον αριθμό προκλήσεων για τους επικείμενους εργαζόμενους. Απόρροια αυτού του γεγονότος αποτελεί η αδυναμία των ατόμων να έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα για το επαγγελματικό τους μέλλον καθώς και να «κατασκευάσουν» ένα σχέδιο σταδιοδρομίας, το οποίο θα ισχύει καθ’ όλον τον επαγγελματικό τους βίο. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να εξεταστεί πώς το συγκεκριμένο φοιτητικό κοινό οραματίζεται το μέλλον του και σε τι βαθμό διαθέτει ψυχική και επαγγελματική ανθεκτικότητα. Επιπρόσθετο σκοπό της παρούσας έρευνας συνιστά το να διερευνηθεί αν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες των ανθρωπιστικών σπουδών έχουν κατασκευάσει κάποιο σχέδιο σταδιοδρομίας, ποια είναι τα ερείσματα του σχεδίου αυτού, όπως επίσης αν έχουν αναπτύξει την αναστοχαστική τους ικανότητα, ώστε να είναι σε θέση να επιλύουν προβλήματα που τυχόν προκύπτουν στην προσωπική και επαγγελματική τους ζωή. Από τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι ο σύγχρονος άνθρωπος είναι απαραίτητο να αναπτύσσει ακατάπαυστα νέες δεξιότητες και πιο συγκεκριμένα, τις δεξιότητες διαχείρισης σταδιοδρομίας. Οι δεξιότητες αυτές ενισχύουν την ικανότητα του ατόμου να διευρύνει, να προβλέπει, να μαθαίνει, να προσαρμόζεται, να διαχειρίζεται επιτυχώς μεταβατικές καταστάσεις, ενώ ταυτόχρονα με τη βοήθεια αυτών των δεξιοτήτων το άτομο μπορεί να επιτύχει επαγγελματική και προσωπική ανέλιξη. Ορισμένες τέτοιες δεξιότητες αποτελούν ο οραματισμός για το μέλλον, η ψυχική και επαγγελματική ανθεκτικότητα και η αναστοχαστικότητα, οι οποίες προαναφέρθηκαν και έγιναν αντικείμενο έρευνας της εν λόγω διπλωματικής εργασίας. Τέλος, μέσα από τη συγκεκριμένη εργασία επιδιώκεται η ανάδειξη της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας ως διαδικασία απαραίτητη για την ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής διαχείρισης σταδιοδρομίας, με τη συμβολή των οποίων οι φοιτητές και οι φοιτήτριες Ανθρωπιστικών σπουδών θα κατορθώσουν να ενταχθούν στην αγορά εργασίας παρά την κρίση που παρατηρείται στα ανθρωπιστικά επαγγέλματα. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν φοιτητές και φοιτήτριες Ανθρωπιστικών Σπουδών όλων των επιπέδων (Ν = 109). Για την εκτίμηση του οραματισμού του μέλλοντος και της ανθεκτικότητας χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο «Σχεδιάζω το μέλλον μου» (“Design My Future” – DMF) (Di Maggio, Ginevra, Nota & Soresi, 2016) στη μεταφρασμένη του έκδοση. Για την εκτίμηση της αναστοχαστικής ικανότητας του φοιτητικού κοινού χρησιμοποιήθηκε η «Κλίμακα Αναστοχαστικότητας Σχεδίων Ζωής» (Life Project Reflexivity Scale-LPRS), η οποία δημιουργήθηκε από τους Di Fabio, Maree & Kenny (2018) και μεταφράστηκε στην ελληνική γλώσσα από τους Argyropoulou, Antoniou, Mouratoglou, Charokopaki & Mikedaki (2020). Τα πρώτα ευρήματα δείχνουν πως οι φοιτητές και οι φοιτήτριες Ανθρωπιστικών σπουδών έχουν οραματισμό για το μέλλον και επαγγελματική ανθεκτικότητα σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Φαίνεται, όμως, να διαθέτουν σε μέτριο βαθμό την αναστοχαστική ικανότητα, ενώ σε βαθύτερη ανάλυση μοιάζει να μην έχουν στο μυαλό τους ένα ξεκάθαρο σχέδιο σταδιοδρομίας και προσωπικής ζωής. (EL)
It seems that the demands of modern world sideline the people’s interest as far as Human sciences are concerned. As a result, those, who have a degree in this kind of sciences, are at an impasse with their careers after they complete their studies. At the same time, the complex job market, which is changing year after year, tends to increase the number of challenges for those who intend to take a job. Due to this fact, people are not capable of imaging clearly their future career nor making a certain career plan and that lasts for all their career path. The purpose of this master thesis is to test how the Human sciences’ students envisage their future and to what extend they are resilient and career resilient. Furthermore, this master thesis intends to find out whether the human sciences’ students have made a career plan or not, which is the base of such a plan and if their reflexive ability is developed at all, so that they can solve future problems that concern their life and their career path. Considering the observations set out above, someone is lead to the conclusion that modern people ought to develop continuously new skills and specifically career management skills. These skills strengthen man’s ability to cross over, predict, learn, adapt, successfully manage any transition stages, while using these skills he can achieve self-development and career regression. Some of management skills are the future orientation, resilience, career resilience and reflexivity, which were mentioned above and researched in this thesis. Finally, the purpose of this master thesis is to showcase that the Vocational Guidance is a necessary operation to effectively develop the career management skills, with which the students of Human studies will achieve their integration in job market, though crisis is noticed in human professions. The control group in this study was consisted of undergraduade, postgraduade, doctoral students in Human studies (N = 109). To estimate future orientation and resilience, the questionnaire “Design My Future – DMF” (Di Maggio, Ginevra, Nota & Soresi, 2016) was used translated in Greek language. Moreover, to estimate the students’ reflexive ability the “Life Project Reflexivity Scale-LPRS” was used, which was created by Di Fabio, Maree & Kenny (2018) and translated in Greek language by Argyropoulou, Antoniou, Mouratoglou, Charokopaki & Mikedaki (2020). The first result showed that students of Human Sciences have future orientation and career resilience in high percent. However, it seems that their reflexive ability is developed lees, whereas deeper analysis shows that students don’t think of a specific career plan. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Επαγγελματική Συμβουλευτική και Προσανατολισμός » Κατεύθυνση Επαγγελματική Συμβουλευτική και Προσανατολισμός

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)