Ενεργειακή κρίση 2022 στο Twitter: Συγκριτική ανάλυση συναισθηματικής και διαδικτυακής συμπεριφοράς ελληνόφωνων και γαλλόφωνων tweets

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ενεργειακή κρίση 2022 στο Twitter: Συγκριτική ανάλυση συναισθηματικής και διαδικτυακής συμπεριφοράς ελληνόφωνων και γαλλόφωνων tweets

Φάκα Αμαρυλλίς-Σταματίνα (EL)
Faka Amaryllis-Stamatina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μια συγκριτική μελέτη της συναισθηματικής πλαισίωσης των Ελλήνων και Γάλλων χρηστών του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Twitter από reply tweets σε γενικά tweets πολιτικών προσώπων της Ελλάδας και της Γαλλίας αντίστοιχα. Παράλληλα, μελετάται η διαδικτυακή συμπεριφορά των χρηστών. Ο ερευνητικός στόχος είναι η διάκριση διαφορών και ομοιοτήτων μέσω των αντιδράσεων σε αναρτήσεις Ελλήνων και Γάλλων πολιτικών του Twitter από συναισθήματα, σκέψεις και προθέσεις αλλά και στη διαδικτυακή συμπεριφορά των Ελλήνων και Γάλλων χρηστών με επίκεντρο το θέμα της ενεργειακής κρίσης του 2022, όπως προέκυψε ως αποτέλεσμα του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποσοτική ανάλυση περιεχομένου. Μετά τη μελέτη ερευνών για το θέμα της ενεργειακής κρίσης, δεν εντοπίστηκαν συγκριτικές μελέτες μεταξύ των δύο αυτών Ευρωπαϊκών χωρών που αποτελούν σήμερα συμμαχία. Για την έρευνα αναλύθηκαν 241 tweets στα ελληνικά και 241 tweets στα γαλλικά συνολικά 482 tweets που συλλέχθηκαν για τις ανάγκες της έρευνας τον Οκτώβρη 2022 σχετικά με την ενεργειακή κρίση. Εκ των αποτελεσμάτων, προκύπτουν πορίσματα για τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά και τη στάση των δύο χωρών ως προς τα κυρίως χαρακτηριστικά υπό το πρίσμα των οποίων αξιολογήθηκαν. Αυτά είναι, πρώτον τα χαρακτηριστικά διαδικτυακής συμπεριφοράς και διαφοροποιήσεις, αν και εφόσον εντοπίζονται, μεταξύ των χρηστών των δύο χωρών. Το δεύτερο στοιχείο του περιεχομένου που διερευνήθηκε είναι. η συναισθηματική πλαισίωση των tweets που χαρακτηρίζει τους χρήστες. Τρίτο στοιχείο είναι η συγκριτική μελέτη των χρηστών στις ενδεχόμενες δράσεις που προτείνονται και σε στάσεις των χρηστών, όπως πρόθεση ψήφου σε ενδεχόμενες εκλογές και ευρήματα για τη στάση που κρατούν απέναντι στους πολιτικούς. Οι χρήστες του Twitter παρουσιάζουν ομοιογένεια ως προς τη στάση που διατηρούν απέναντι στην έκρυθμη κατάσταση της ενεργειακής κρίσης. Εν αντιθέσει, στις διαδικτυακές τους συνήθειες σημειώνονται διαφοροποιήσεις που σχετίζονται με ιστορικές καταβολές της εκάστοτε γλώσσας αλλά και της ψυχοσύνθεσης και του συναισθηματικού κλίματος του κάθε λαού. (EL)
The present thesis is a comparison of the emotional framing of Greek and French users of the social networking tool Twitter from reply tweets to general tweets of political figures in Greece and France respectively. At the same time, the online behaviour of the users is studied. The research objective is to distinguish differences and similarities through the reactions to posts of Greek and French politicians on Twitter by emotions, thoughts and intentions as well as in the online behavior of Greek and French users focusing on the issue of the energy crisis of 2022, as it emerged as a result of the war between Russia and Ukraine. The method used is quantitative content analysis. After studying research on the topic of the energy crisis, no comparative studies were identified between these two European countries that are currently an alliance. For the research, 241 tweets in Greek and 241 tweets in French were analyzed for a total of 482 tweets collected for the needs of research on the energy crisis on October 2022. From the results, findings emerge about the feelings, behavior and attitudes of the two countries with regard to the main characteristics in the light of which they were evaluated. These are, firstly, the characteristics of online behaviour and differences or similarities, if and when identified, between users in the two countries. The second element of the content that was investigated is. the emotional contextualization of the tweets that characterizes the users. The third element is the comparative study of the users on the potential actions proposed and attitudes of the users, such as voting intention in potential elections and findings on their attitudes towards politicians. Twitter users show homogeneity in their attitudes towards the energy crisis. On the other hand, their online habits vary according to the historical origins of their language, but also according to the psychology and emotional climate of each nation. (EN)

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες

Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες (EL)
Social, Political and Economic sciences (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών » Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης » ΠΜΣ Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης » Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)