Στις επιχειρήσεις, η διαχείριση κρίσεων είναι μια εξέχουσας σημασίας διαδικασία που
εντοπίζει και προβλέπει πιθανές καταστροφές ενώ επίσης σχεδιάζει τον τρόπο
αντιμετώπισής τους μέσω λήψης προληπτικών μέτρων πριν από την εμφάνιση του
ζητήματος παρόλο που δεν είναι πάντα εφικτή η έγκαιρη προετοιμασία λόγω της
ύπαρξης και απρόβλεπτων κρίσεων.
Ένας τομέας που αντιμετωπίζει συχνά κρίσεις είναι αυτός της υγείας όπου σε πολλές
περιπτώσεις ασθενείς και επισκέπτες σε ιατρονοσηλευτικά ιδρύματα ωθούνται στο να
κοινοποιήσουν την πιθανή δυσαρέσκειά τους από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ειδικά
αν επέλθει θάνατος από πιθανή αμέλεια του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού.
Συνεπώς, σκοπός της παρούσας εργασίας αποτελεί η παρουσίαση κρίσεων και ο
τρόπος της επικοινωνιακής αντιμετώπισής τους από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της εργασίας, θα πραγματοποιηθεί
βιβλιογραφική ανασκόπηση κατόπιν διαδικτυακής αναζήτησης σε μηχανές
αναζήτησης όπως το Google, το GoogleScholar, το ScienceDirect, το PubMed αλλά
και άρθρα ελληνικών εφημερίδων που να παρουσιάζουν κρίσεις των νοσοκομείων
του ΕΣΥ.
Συνολικά, διαφάνηκε ότι το ΕΣΥ αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού ή εξοπλισμού
που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στη φροντίδα των ασθενών. Καθώς η ανθρώπινη ζωή
είναι το πρώτο μέλημα της διοίκησης του νοσοκομείου, μπορεί να μην είναι πάντα
δυνατό η διοίκηση του νοσοκομείο να είναι επικοινωνιακά προετοιμασμένη για μια
πιθανή κρίση. Αυτό έγινε αντιληπτό αρκετές φορές, ιδιαίτερα κατά την έναρξη της
πανδημίας, όταν φάνηκαν άμεσα οι ουσιαστικές αδυναμίες των νοσοκομείων, που
ωστόσο κατέβαλαν τεράστιες προσπάθειες για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Σε αρκετές περιπτώσεις, το κράτος εξέφρασε την υποστήριξή του για την κατάσταση,
ώστε να μην υπονομευθεί σε ολοκληρωτικό βαθμό η εμπιστοσύνη του κόσμου στα
σύστημα υγείας
(EL)
In business, crisis management is a prominent process that identifies and predicts
potential disasters while also planning how to deal with them by taking preventive
measures before issues occur even though timely preparation is not always possible
due to the existence of unpredictable crises.
A sector that often faces crises is that of healthcare whereby in many cases patients
and visitors to medical institutions are pushed to communicate their possible
dissatisfaction with the services provided especially if death takes place due to
possible negligence of the medical staff.
Therefore, the purpose of this dissertation is the presentation of crises and the way in
which they are dealt communicatively wise by the ESY hospitals. In order to achieve
the purpose of this thesis, a literature review will be carried out following an online
search in search engines such as Google, Google Scholar, Science Direct, PubMed as
well as articles from Greek newspapers that present criticisms of ESY hospitals.
Overall, it appeared that ESY faces staff or equipment shortages that have a negative
impact on patient care. As human life is the first concern of hospital management, it
may not be always possible for hospital management to be prepared to face a potential
crisis from the perspective of communication. This was noticed several times,
especially at the beginning of the COVID-19 pandemic, when the essential
weaknesses of the hospitals were immediately visible. However, enormous efforts
were made to deal with the problem. On several occasions, the state expressed its
support for the situation, so as not to completely undermine the people's trust in the
health system
(EN)