«Η συναισθηματική νοημοσύνη ως παράγοντας αποτελεσματικής ηγεσίας στο σχολείο: Απόψεις εκπαιδευτικών και διευθυντών»

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



«Η συναισθηματική νοημοσύνη ως παράγοντας αποτελεσματικής ηγεσίας στο σχολείο: Απόψεις εκπαιδευτικών και διευθυντών»

Αργυροπούλου Ανδριάνα (EL)
Argyropoulou Andriana (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης και την επιρροή της ως προς τον τρόπο ηγεσίας στη σχολική μονάδα. Στο ολοένα και ανταγωνιστικότερο εργασιακό περιβάλλον, η συναισθηματική νοημοσύνη και οι δεξιότητες που την αποτελούν, ξεχωρίζουν τους ικανούς εργαζόμενους από τους εξαιρετικούς. Έννοιες όπως αυτοέλεγχος, αυτογνωσία, ενσυναίσθηση, κίνητρο δεν λείπουν από το καθημερινό εργασιακό πλαίσιο, καθώς χωρίς αυτές δεν δύναται να λειτουργήσει ομαλά. Η εφαρμογή της ωστόσο, χρειάζεται και ένα ευρύτερο πλαίσιο στο οποίο μπορεί να ενσωματωθεί. Η ηγεσία έρχεται να καλύψει αυτό το ρόλο, καθώς όσο πιο συνυφασμένος είναι ο ηγέτης με τις δεξιότητες της συναισθηματικής νοημοσύνης, τόσο πιο ορθά επιτελεί το ρόλο του στον οργανισμό που διοικεί. Το όραμα, η ευελιξία, η αυτορρύθμιση, η λήψη πρωτοβουλιών, η πειθώ του ηγέτη συμβάλλουν στην επίτευξη αυτού του στόχου. Το σχολείο, ως ένας οργανισμός που διοικείται από ηγέτη, χαρακτηρίζεται από πληθώρα συναισθημάτων. Τόσο οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, όσο και ο διευθυντής, αλληλεπιδρούν και εξελίσσονται καθημερινά χρησιμοποιώντας, υποσυνείδητα και μη, τη συναισθηματική τους νοημοσύνη. Η παρούσα έρευνα αναζητά και περιγράφει τη σύνδεση μεταξύ των δύο αυτών εννοιών. Μέσω του ποιοτικού εργαλείου της συνέντευξης, 15 εκπαιδευτικοί και διευθυντές περιέγραψαν το πώς η συναισθηματική νοημοσύνη επιδρά στον τρόπο που ασκείται η ηγεσία και το πώς αυτό με τη σειρά του, επηρεάζει την απόδοση όλων στη σχολική μονάδα. Το ηγετικό στυλ του διευθυντή, το κλίμα το οποίο δημιουργείται και οι δεξιότητες της συναισθηματικής νοημοσύνης που εκείνος διαθέτει συμβάλλουν στην οικοδόμηση ενός, τελικά, αποτελεσματικού σχολείου. (EL)
The purpose of this paper is to explore the concept of Emotional Intelligence and its impact on the way leadership is exercised in a school environment. In a constantly competitive work environment, Emotional Intelligence’s skills, differentiates good employees from outstanding ones. Concepts such as self-control, self-consciousness, empathy and motive should and do exist in any business surroundings because the lack of them can cost the peaceful function of the latter. The use of emotional intelligence needs a context to be applied. Leadership plays, as the more the leader is connected to his emotional skills, the more motivational he will be to his followers. Vision, flexibility, self-regulation, taking initiative and persuasiveness are skills that enhance the leader’s role and goals towards the company he manages. School can be such an example, given the fact that it consists of a variety of emotions. Teachers, students and school leaders interact with each other, using their emotional intelligence, either consciously or not. This paper examines the connection between these two concepts. Through the use of qualitative research and the tool of interview, 15 teachers and school principals managed to describe how emotional intelligence affects leadership and eventually, the school performance. Finally, leadership style, school climate and the leader’s emotional intelligence skills, construct an effective school unit. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) » ΠΜΣ Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης » Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)