Οι επιχειρήσεις αποτελούν κερδοσκοπικούς οργανισμούς και δημιουργούνται και αναπτύσσονται με στόχο τη δημιουργία κέρδους στους ιδιοκτήτες και τους μετόχους τους. Στο σύγχρονο περιβάλλον οι επιχειρήσεις χρειάζεται να έχουν συνεχώς εικόνα της χρηματοοικονομικής τους κατάστασης, προκειμένου να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική τους και της συναλλακτικής συμπεριφοράς που πρέπει να ακολουθούν. Μέσω της χρηματοοικονομικής ανάλυσης της θέσης τους οι επιχειρήσεις οφείλουν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή την οικονομική τους θέση σε σχέση με τις άλλες επιχειρήσεις του κλάδου όπου δραστηριοποιούνται, δημιουργώντας παράλληλα τις συνθήκες για πρόβλεψη και αποφυγή λανθασμένων επιλογών.
Σκοπός της έρευνας ήταν η μελέτη της συμπεριφοράς των λειτουργικών εξόδων σε σχέση με τις μεταβολές των λειτουργικών εσόδων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα των αναλύσεων παλινδρόμησης, οι ελληνικές εταιρίες προϊόντων ζύμης και πίτας παρουσιάζουν θετική και στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των Εσόδων από τις Πωλήσεις και των Εξόδων Διοίκησης και Διάθεσης, καθώς και μεταξύ των Εσόδων από τις Πωλήσεις και του Κόστους Πωληθέντων. Από την άλλη, δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των Λειτουργικών κερδών και των Εξόδων Διοίκησης και Διάθεσης, καθώς και μεταξύ των Λειτουργικών κερδών και του Κόστους Πωληθέντων. Επίσης, δεν επιβεβαιώνεται η θεωρία, αφού τόσο η ποσοστιαία αύξηση του Κόστους Πωληθέντων, όσο και η ποσοστιαία αύξηση των Εξόδων Διοίκησης και Διάθεσης είναι μικρότερες από την ποσοστιαία αύξηση στα έσοδα.
(EL)
Businesses are for-profit organizations and are developed with the aim of generating profit for the owners and shareholders. In the modern environment, companies need to constantly have a picture of their financial situation, in order to make decisions about their strategy but also lending, credit, debts, etc. Moreover, through the financial analysis, the companies can know their financial position in relation to the other companies in the sector where they operate, but also to better calculate the risks and the growth prospects.
The aim of the present study was to investigate the way functional expenses behave in relation to the change of functional revenues. According to the results of regression analyses, the Greek companies that participated in the sample, demonstrate a positive and statistically significant correlation between Sales Revenues and Administrative Expenses, as well as between sales revenues and Cost of Sales. On the other hand, there is not statistically significant relationship between functional revenues and Administrative expenses, as well as between functional revenues and Cost of Sales. Also, existing literature is not supported, since the percentage increase of Cost of Sales, as well as the percentage increase of administrative expenses are lower than the percentage increase on revenues.
(EN)