Το πόνημα αυτό εξετάζει την διαπολιτισμική εκπαίδευση, όπως αυτή έχει
διαμορφωθεί και υλοποιηθεί μέσω του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στην
Ελλάδα, και καταγράφει τις παιδαγωγικές και διδακτικές πρακτικές, που χρησιμοποιούν
οι Έλληνες εκπαιδευτικοί επί του παρόντος, αλλά και στο παρελθόν. Η διαπολιτισμική
εκπαίδευση, την παρούσα στιγμή, είναι πιο αναγκαία από ποτέ, δεδομένης της
αυξημένης προσφυγικής/ μεταναστευτικής ροής, όπως αυτές εκδηλώθηκαν στον
ελλαδικό χώρο από το έτος 2015, και μαίνονται ακόμη. Οι συμμετέχοντες της έρευνας,
η οποία προσεγγίζεται ποσοτικά, αποτελούνται από εκατόν τρείς (103) εκπαιδευτικούς
Πρωτοβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το
ερωτηματολόγιο με δημογραφικά στοιχεία και κλίμακα Likert. Η έρευνα κατέγραψε τις
εμπειρίες των εκπαιδευτικών και τις πρακτικές που ακολούθησαν κατά την διδασκαλία
σε διαπολιτισμική τάξη.
(EL)
This paper examines intercultural education, as it has been shaped and
implemented through the Ministry of Education and Religious Affairs, in Greece, and
records the pedagogical and teaching practices used by Greek teachers currently, as well
as in the past. Intercultural education, at the present moment, is more necessary than
ever, given the increased refugee/immigrant flow, as they have manifested in the Greek
area since the year 2015, and are still raging. The participants of the research, which is
approached quantitatively, consist of one hundred and three (103) teachers of Primary
General Education. A questionnaire with demographic data and a Likert scale was used
as a research tool. The research documented the teachers' experiences and the practices
they followed when teaching in an intercultural classroom.
(EN)