Η συμβολή της συμβουλευτικής διάστασης του εκπαιδευτικού ρόλου στην ομαλή σχολική προσαρμογή των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών. Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η συμβολή της συμβουλευτικής διάστασης του εκπαιδευτικού ρόλου στην ομαλή σχολική προσαρμογή των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών. Απόψεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μωρούδα Μάρθα (EL)
Morouda Martha (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφορικά με τη Διαπολιτισμική Συμβουλευτική στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και εστιάζει στον ρόλο που διαδραματίζει το ψυχοπαιδαγωγικό κλίμα της τάξης στην αποτελεσματική προσαρμογή των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Για τον σκοπό αυτό διεξήχθη ποσοτική έρευνα και ως καταλληλότερο ερευνητικό εργαλείο επιλέχθηκε το ερωτηματολόγιο, αποτελούμενο από 33 ερωτήσεις κλειστού τύπου, του οποίου τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSS 29. Η έρευνα υλοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2023 και εξασφαλίστηκε δείγμα 174 ατόμων με απλή τυχαία δειγματοληψία. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν τη σημαντικότητα της Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής στο περιβάλλον της εκπαίδευσης και τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στη διευκόλυνση της προσαρμογής των μαθητών με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο. Επίσης, η έρευνα αποκαλύπτει την θετική σύνδεση ανάμεσα στο θετικό ψυχοπαιδαγωγικό κλίμα της τάξης και την διασφάλιση της αποτελεσματικής προσαρμογής των μαθητών, καθώς ένα θετικό και ενθαρρυντικό κλίμα συμβάλλει στην επίτευξη της σχολικής προσαρμογής, ειδικά για τους μαθητές που έχουν διαφορετικές πολιτισμικές αναφορές. Ακόμη, τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν τη σημασία της αναγνώρισης και αξιοποίησης της πολυπολιτισμικότητας και της ποικιλομορφίας στην εκπαιδευτική διαδικασία και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συμφωνεί ότι είναι ανάγκη να δημιουργούν περιβάλλοντα που ενθαρρύνουν την ανταλλαγή πολιτισμικών εμπειριών. Εντούτοις, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη για επιμόρφωση και εξειδίκευση των εκπαιδευτικών σε θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής, καθώς και για περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών σε αυτόν τον τομέα. Τέλος, η έρευνα προτείνει την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, προκειμένου να υποστηρίξουν τη διαπολιτισμική προσαρμογή των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο. (EL)
This thesis aims to investigate the perceptions of Secondary Education teachers regarding Intercultural Counseling in the context of education and focuses on the role played by the psycho-pedagogical climate of the classroom in the effective adaptation of students with different cultural backgrounds. For this purpose, a quantitative research was conducted and questionnaire was chosen as the most appropriate research tool, consisting of 33 closed questions, whose data were analyzed using descriptive and inductive statistics through the statistical program SPSS 29. The research was implemented in June 2023 and a sample of 174 individuals was obtained by simple random sampling. The results of the research demonstrate the importance of Intercultural Counseling in the educational environment and the essential role played by teachers in facilitating the adaptation of students with different cultural backgrounds. Also, the research reveals the positive connection between the positive psychopedagogical climate of the classroom and ensuring the effective adaptation of students, as a positive and encouraging climate contributes to the achievement of school adaptation, especially for students who have different cultural references. Furthermore, the results highlight the importance of recognizing and capitalizing on multiculturalism and diversity in the educational process, and the majority of teachers agree on the need to create environments that encourage the exchange of cultural experiences. However, the need for training and specialization of teachers in matters of Intercultural Education and Counseling, as well as for further development and strengthening of teachers' skills in this field, is deemed imperative. Finally, the research suggests strengthening the cooperation between school and family, in order to support the intercultural adaptation of students in the school context. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.