Το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Το εργασιακό άγχος και η επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Καμαρέτσου Αθηνά (EL)
Kamaretsou Athina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα εργασία επιχείρησε να μελετήσει το εργασιακό άγχος και τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, τόσο σε σχέση με τα γενικότερα αίτια τα οποία αναφέρονται με βάση τη βιβλιογραφία όσο επίσης να τα εξετάσει σε σχέση με την οικονομική και υγειονομική κρίση των τελευταίων χρόνων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 122 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=122) στην περιφέρεια Αττικής. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου τον Απρίλιο του 2023. Η έρευνα αποτελούνταν από ένα ερωτηματολόγιο αιτιών εργασιακού άγχους και από το ερωτηματολόγιο επαγγελματικής εξουθένωσης των Maslach & Jackson. Τα αποτελέσματα έδειξαν μέτρια επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης. Τα αίτια που δημιουργούν εργασιακό άγχος τους εκπαιδευτικούς στην έρευνα ήταν ποικίλα, όπως: τα προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών, ο χαμηλός μισθός σε σχέση με το επάγγελμα, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, η ελλιπής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ο φόρτος εργασίας, η ανάγκη για τηλεκπαίδευση στην περίοδο της πανδημίας, η έλλειψη συνεργασίας με τους γονείς των μαθητών και η οικονομική κρίση. Γενικώς, ο βαθμός εκδήλωσης του εργασιακού άγχους θεωρήθηκε υψηλός. (EL)
This study attempted to study the occupational stress and the levels of professional burnout of primary education teachers in our country both in relation to the general causes mentioned based on the literature and also to examine them in relation to the financial and health crisis of recent years. The sample consisted of 122 primary education teachers (N=122) in Attica. The data was collected by using an online questionnaire on April 2023. The survey was composed by an Occupational Stress questionnaire and the Maslach Burnout Inventory (MBI) questionnaire. The results indicated that primary teachers experience medium levels of professional burnout. The causes that create occupational stress for teachers in the study were varied, such as: students’ behavior problems, low salary in relation to the profession, the lack of logistical support, the teachers’ insufficient training, the workload, the need of distance learning during the pandemic period, the lack of cooperation with students’ parents and the financial crisis. In general, the score of occupational stress was considered high. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Πολιτική, Διοίκηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)