«Διαστάσεις του εκπαιδευτικού υλικού που λειτουργούν ως ικρίωμα στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας »

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Διαστάσεις του εκπαιδευτικού υλικού που λειτουργούν ως ικρίωμα στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας »

Σαπουνιώτη Αικατερίνη (EL)
Sapounioti Aikaterini (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των αντιλήψεων εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αναφορικά με την αποτελεσματικότητα και την εφαρμοσιμότητα του υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού που έχει παραχθεί από την ερευνήτρια για την υποβοήθηση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης γλώσσας τόσο στις Τάξεις Υποδοχής όσο και στις 'κανονικές’ τάξεις, αξιοποιώντας την αγγλική γλώσσα ως ‘ικρίωμα'/σκαλωσιά ώστε να υπάρξει μια γέφυρα επικοινωνίας ανάμεσα στον εκπαιδευτικό και τους μαθητές. Η έρευνα περιελάμβανε ποιοτικές μεθόδους συλλογής και ανάλυσης δεδομένων. Από τις απαντήσεις που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις με τους εκπαιδευτικούς της παρούσας έρευνας, εξήχθησαν ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την αποτελεσματικότητα, την εφαρμοσιμότητα και την αναγκαιότητα του παρόντος υλικού αλλά και για τις πρακτικές που υιοθετούν για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αυτών επιλέγει να χρησιμοποιήσει τεχνολογικά μέσα και πρακτικές όπως η χρήση ψηφιακών διαφανειών (PPT), η χρήση της αγγλικής γλώσσα ή άλλης γλώσσας ως ικριώματος/σκαλωσιάς ώστε να επιτευχθεί η επικοινωνία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές αλλά και η πιο ενεργή συμμετοχή τους στο μάθημα. Επίσης, το σύνολο των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα θα ενέτασσε το παρόν εκπαιδευτικό υλικό στον σχεδιασμό του μαθήματός τους κατά τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης τόσο σε Τάξεις Υποδοχής, όσο και σε ‘κανονικές’ τάξεις. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί πρότειναν τρόπους βελτίωσης του υλικού που τους παρουσιάστηκε ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητά του. (EL)
The present paper aims to investigate the perceptions of teachers who serve in Primary Education as well as in Secondary Education regarding the effectiveness and applicability of the supporting educational material produced by the researcher in order to assist the teaching of the Greek language as a second language both in the Classrooms Reception as well as in 'normal' classes, using the English language as scaffolding so that a bridge of communication is created between the teacher and the students. The research involved qualitative methods of data collection and analysis. From the answers that were obtained from the interviews with the teachers of the present research, interesting data were extracted regarding the teachers' perceptions on the effectiveness, applicability and necessity of the present material and also about the practices they adopt when teaching Greek as a second language. The majority of these teachers choose to use technological means and practices such as the use of digital slides (PPT), the use of the English language or another foreign language as scaffolding in order for the teachers to communicate with the students as well as to make the student’s participation in the class more active. Also, all the teachers who participated in the research would integrate this educational material into their lesson planning when teaching Greek as a second language both in Reception Classes and in 'regular' classrooms. Finally, the teachers suggested ways to improve the material presented to them in order for the best possible effectiveness of the material to be achieved. (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού έργου » Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.