Μια ερμηνευτική προσέγγιση στην εμπειρία της Σεξουαλικής και Ηθικής Παρενόχλησης υπό το πρίσμα της θεωρίας της Μετασχηματίζουσας Μάθησης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Μια ερμηνευτική προσέγγιση στην εμπειρία της Σεξουαλικής και Ηθικής Παρενόχλησης υπό το πρίσμα της θεωρίας της Μετασχηματίζουσας Μάθησης

Βρεττού Φρύνη (EL)
Vrettou Fryni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2023


Τα τελευταία χρόνια έχει σημειωθεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα αίτια και την αντιμετώπιση της σεξουαλικής παρενόχλησης. Το έναυσμα για την παρούσα εργασία αποτέλεσε αφενός η έκταση του φαινομένου και αφετέρου τα ευρήματα των ερευνών που συμπεραίνουν ότι το ποσοστό των επίσημων καταγγελιών είναι αισθητά μικρότερο από τα πραγματικά περιστατικά. Η μελέτη του φαινομένου στην Ελλάδα έχει κατά κύριο λόγο επικεντρωθεί στο χώρο εργασίας. Η παρούσα εργασία συζητά το φαινόμενο σε μια ευρύτερη διάσταση και υπό το πρίσμα της Μετασχηματίζουσας Μάθησης επιχειρεί να διερευνήσει τα προβληματικά νοηματικά σχήματα και τις δυσλειτουργικές παραδοχές σχετικά με τις έμφυλες σχέσεις ως πιθανά αίτια για τα χαμηλά ποσοστά καταγγελίας των περιστατικών. Με στόχο την εξέταση των παραπάνω διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χορήγηση ερωτηματολογίου σε συνολικά 79 ενήλικες από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η ενημέρωση των πολιτών δεν παρέχεται από τους κατάλληλους κρατικούς φορείς με αποτέλεσμα την άγνοια ή μέτρια γνώση του σχετικού νομικού πλαισίου και των δικαιωμάτων των γυναικών. Παρά το γεγονός ότι η πλειοψηφία δηλώνει ότι έχει βιώσει περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης, το ποσοστό αυτών που προσφεύγουν στην δικαιοσύνη είναι αρκετά περιορισμένο αποκαλύπτοντας πιθανές πολιτισμικές και ψυχολογικές δυσλειτουργικές παραδοχές. (EL)
In recent years, the possible causes of, and responses to sexual harassment have drawn the interest of the public. The prevalent rates of harassing behaviors found in studies in relation to the low rates of official reports of the incidents have been the main trigger for the present thesis. In Greece sexual harassment has mainly been studied in the workplace. Our study discusses the manifestation of harassing behaviours in a broader social framework and examines from the perspective of Transformative Learning Theory problematic meaning schemes and dysfunctional assumptions in relation to gender relations as the underlying reason for the low rates of official reports. A quantitative survey was conducted with the use of a self-administered questionnaire to a sample of 79 adult women and men in different age groups. According to the findings, the Greek public sector fails to provide information and raise awareness of the phenomenon of sexual harassment which results in unawareness of the relevant laws and women’s rights. Despite the fact that the majority states having experienced sexual harassment, the percentage of individuals recurring to justice is rather limited revealing cultural and psychological dysfunctional assumptions. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής » Κατεύθυνση Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική: Εκπαίδευση Ενηλίκων - Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση - Δια βίου Μάθηση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)