Η Εθνική Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα σε σχέση με το μάθημα της Ιστορίας. Μια κειμενική ανάλυση στα διδακτικά εγχειρίδια της Έ τάξης Δημοτικού

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η Εθνική Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα σε σχέση με το μάθημα της Ιστορίας. Μια κειμενική ανάλυση στα διδακτικά εγχειρίδια της Έ τάξης Δημοτικού

Λαχανά Γενοβέφα (EL)
Lachana Genovefa (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στη παρούσα εργασία μελετάται η Εκπαιδευτική πολιtική στη χώρα μας σε σχέση με το μάθημα της Ιστορίας. Προσεγγίζονται οι ευρωπαϊκές επιταγές που αφορούν τον εκσυγχρονισμό και την πολυπολιτισμικότητα. Παρουσιάζεται το μοντέλο που ακολουθείται στη χώρα μας και μέσα από την βιβλιογραφική επισκόπηση προκύπτει η ανάγκη εξερεύνησης της εθνικής πολιτικής σε σχέση με τη δημιουργία εθνικής ταυτότητας ή ιστορικής συνείδησης. Επιλέγονται τα βιβλία της Έ τάξης Δημοτικού και η μέθοδος της κειμενικής ανάλυσης μέσω κατηγοριοποίησης όπως : «έθνος», «εθνική ταυτότητα», «ιστορική συνείδηση» και «μύθος». Η προσέγγιση τεκμηριώνεται ως εθνοκεντρική και τα συμπεράσματα αναλύονται μέσα από τις θεωρητικές προσεγγίσεις της γενεαλογίας του έθνους. Τέλος καταλήγουμε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού των διδακτικών πακέτων της συγκεκριμένης βαθμίδας. (EL)
In this thesis, educational policy in our country is studied in relation to the lesson of History. European imperatives concerning modernisation and multiculturalism are being addressed. The model followed in our country is presented and through the literature review emerges the need to explore national politics in relation to the creation of national identity or historical consciousness. The books of the fifth grade of primary school and the method of textual analysis through categorization such as: "nation", "national identity", "historical consciousness" and "myth" are selected. The approach is documented as ethnocentric and the conclusions are analyzed through the theoretical approaches of the genealogy of the nation. Finally, we conclude on the need to modernize the teaching packages of this level. (EN)

Ιστορία

Ιστορία (EL)
History (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Πολιτική, Διοίκηση και Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση » Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)