Η παρούσα ερευνητική εργασία διερεύνησε τις απόψεις και τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής και Ειδικής Αγωγής, μονίμων και αναπληρωτών, αναφορικά με τον ρόλο που οι ίδιοι διαδραματίζουν στην προώθηση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης μέσω της εφαρμογής της ατομικής τους αξιολόγησης. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοστική έρευνα με σταθμισμένο ερωτηματολόγιο, στην οποία συμμετείχαν 116 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι σε ποσοστό 56,9% διαφώνησαν στην πρόταση ότι η ατομική τους αξιολόγηση θα συμβάλλει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου, ενώ εξέφρασαν τη δυσπιστία τους για την αποτελεσματικότητα των μεθόδων αξιολόγησης, καθώς και την καχυποψία τους ως προς τους σκοπούς της. Παράλληλα, αναφέρουν ότι τα πορίσματα της αξιολόγησης καλό θα ήταν να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την αυτοβελτίωσή τους. Σε μικρό ποσοστό (24,2%) θεώρησαν ότι η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στις ατομικές αξιολογήσεις τους συμβάλλει στην επαγγελματική τους εξέλιξη.Ωστόσο, για την ενίσχυση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης οι εκπαιδευτικοί σε μεγάλο ποσοστό συμμετέχουν σε υποχρεωτικά προγράμματα επιμόρφωσης, σε βιωματικά εργαστήρια και σε ποικίλες άλλες δραστηριότητες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της κοινωνίας της γνώσης.Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα SPSS.
(EL)
The present research project investigated the views and perceptions of Primary Edu-cation teachers of General and Special Education, both permanent and substitute teachers, regarding the role they play in promoting their professional development through the implementation of their individual evaluation. In this context, a quantita-tive survey with a weighted questionnaire was carried out, in which 116 teachers participated, 56.9% of whom disagreed with the proposition that their individual evaluation would contribute to the improvement of their educational work, while expressing their distrust of the effectiveness of evaluation methods and their suspicion as to its purposes. At the same time, they say that the findings of the evaluation should be used exclusively for self-improvement. A small percentage (24.2%) considered that involving teachers in their individual evaluations contributes to their professional development. However, in order to enhance their professional development, a large proportion of teachers participate in compulsory training programmes, experiential workshops and a variety of other activities in order to respond to the ever-changing conditions of the knowledge society. Statistical analysis of the data was carried out using SPSS.
(EN)