"Η διαπολιτισμική διάσταση στα εκπαιδευτικά συστήματα της Φινλανδίας, Γερμανίας και Ελλάδας: συγκριτική μελέτη"

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



"Η διαπολιτισμική διάσταση στα εκπαιδευτικά συστήματα της Φινλανδίας, Γερμανίας και Ελλάδας: συγκριτική μελέτη"

Μελά Μίνα (EL)
Mela Mina (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στην παρούσα εργασία θα διεξαχθεί συγκριτική μελέτη μεταξύ τριών χωρών της Ελ-λάδας, της Γερμανίας και της Φινλαδίας, ως προς τον τρόπο εφαρμογής της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στα εκπαιδευτικά συστήματα τους. Η εργασία κρίνεται σκόπιμο να διαχωριστεί σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος θα διερευνηθούν, θα συλλεχθούν και θα καταγραφούν θεωρη-τικά ευρήματα που θα αποτελέσουν τους επιστημονικούς άξονες για να μπορέσει να στηρι-χθεί η σύγκριση που θα τεθεί στην συνέχεια της εργασίας. Κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικό να αναλυθούν και να αποσαφηνιστούν σημαντικοί όροι οπού θα γίνει χρήση τους κατά την συγ-γραφή της παρούσας εργασίας, αλλά και θα βοηθήσουν στην κατανόηση των τελικών ευρη-μάτων. Στο δεύτερο μέρος θα εξεταστούν δομικά και λειτουργικά τα εκπαιδευτικά συστήματα, για να γίνει αντιληπτό και κατανοητό πως η οργάνωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος καθορίζει σε ένα βαθμό την διαπολιτισμική διάσταση στις σχολικές μονάδες. Έπειτα θα εξεταστεί η κα-τάρτιση των εκπαιδευτικών καθώς αποτελούν θεμελιακό ρόλο στην υλοποίηση των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Τα αναλυτικά προγράμματα επίσης θα συντελέσουν στην εργασία ως προς τα δεδομένα. Επιπλέον θα αναζητηθεί ο τρόπος διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας που φέρουν μαζί τους οι μαθητές μετανάστες, αφού αποτελεί αναπόσπαστο κομμά-τι του γλωσσικού τους κεφαλαίου, αλλά κα της πολιτισμικής τους ταυτότητας. Οι χώρες επι-λέχθηκαν έχοντας ως βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Η πρώτη περίπτωση είναι η Φιλανδία είναι μια χώρα όπου σύμφωνα με τα αποτελέσματα της PISA έχει μεγάλα ποσοστά επιτυχίας γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για την διαπολιτισμική εκπαίδευση που ενδεχομένως ε-φαρμόζει στα σχολεία της. Επίσης έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια μεταναστευτικά κύματα. Η δεύτερη περίπτωση είναι η Γερμανία είναι μια χώρα που έχει σε μεγάλο βαθμό μεταναστευ-τικές εισροές τον τελευταίο αιώνα, άξιο απορίας είναι πως αυτά τα χρόνια εφαρμόζει το δια-πολιτισμικό μοντέλο σε μια κοινωνία αυξημένων αναγκών. Η τρίτη περίπτωση είναι η Ελλά-δα η χώρα που κατοικούμε, μας επηρεάζει άμεσα και αξίζει να ασχοληθούμε και να διερευ-νήσουμε το κομμάτι αυτό, καθώς μας επηρεάζει και σαν εκπαιδευτικούς στην πράξη και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς ως προς την σύγκριση. Στο τέλος θα προκύψουν τα συμπερά-σματα όπου θα αποτελέσουν την απάντηση στο ερευνητικά ερωτήματα που γεννιούνται. Θα εντοπιστούν τυχόν διαφορές και ομοιότητες μεταξύ των τριών χωρών έτσι ώστε να γίνει μια αποτίμηση ως προς τις ορθές κατά προσέγγιση πρακτικές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν και εκτός συνόρων. (EL)
In this work a comparative study will be conducted between three countries of Greece, Ger-many and Finland, in terms of how intercultural education is implemented in their educa-tional systems. It is considered appropriate to divide the work into two parts. In the first part theoretical findings will be explored, collected and recorded, which will form the scientific axes to be able to support the comparison that will be made in the continuation of the work. It is considered particularly important to analyze the clarify important terms where they will be used during the writing of this paper, but they will also help to understand the final find-ings. In the second part, the educational systems will be examined structurally and functionally, in order to realize and understand how the organization of each educational systems determines to a certain extent the intercultural dimension in school units. Then the training of teachers will be examined as they are a fundamental role in the implementation of the principles of intercultural education. Syllabus will also contribute to the data work. In addition, the meth-od of teaching the mother tongue that immigrant students bring with them will be sought, since it is an integral part of their linguistic capital, but also of their cultural identity. The countries were selected based on specific criteria. The first case is Finland, a country where, according to PISA results, it has high success rates, which raises questions about the inter-cultural education that it may implement in its schools. It has also received waves of immi-grants in recent years. The second case is Germany is a country that has had a large immi-gration influx in the last century, it is worth wondering how in these years it applies the in-tercultural model in society with increased needs. The third case is Greece, the country we live in, it affects us directly and it is worth dealing with and researching this part, as it also affects us as teachers in practice and will be a point of reference for comparison. At the end, the conclusions will be reached, which will be the answer to the research ques-tions that arise. Any differences and similarities between the three countries will be identi-fied in order to make an assessment as to the approximate good practices that could be ap-plied outside the borders. (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek

Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)