Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και διδακτική πράξη.

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και διδακτική πράξη.

Βλάχου Χριστίνα-Παναγιώτα (EL)
Vlachou Christina-Panagiota (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να διερευνήσει τις πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη διαπολιτισμική τους ικανότητα. Με άλλα λόγια εξετάζονται οι επιμορφωτικές τους ανάγκες και η διδακτική τους πράξη. Το ερευνητικό εργαλείο της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο που αποτελείται από τρία τμήματα και δημιουργήθηκε για τους στόχους της παρούσας εργασίας. Το πρώτο τμήμα αποτελείται από ερωτήσεις που αφορούν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Το δεύτερο τμήμα αφορά τις γνώσεις των εκπαιδευτικών για θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Το τρίτο και τελευταίο τμήμα αφορά τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την επιμόρφωση τους, τις στρατηγικές διδασκαλίας που εμπλέκουν στη διδακτική τους πράξη και τις θεματικές ενότητες που τις θεωρούν αναγκαίες. Το δείγμα της έρευνας ήταν 81 εκπαιδευτικοί από το νομό Αττικής. Η πλειοψηφία του δείγματος ήταν γυναίκες, ηλικίας 28-38 ετών και με εκπαιδευτική εμπειρία πάνω από 15 έτη. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες είχαν πτυχίο και οι γνώσεις τους για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση προέρχονταν από το πτυχίο του παιδαγωγικού τμήματος που είχαν, τη δική τους περαιτέρω προσωπική μελέτη και τα σεμινάρια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το φύλο, η ηλικία, η εκπαιδευτική εμπειρία και το μορφωτικό επίπεδο των εκπαιδευτικών επηρεάζει τις απόψεις τους για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Ακόμα οι εκπαιδευτικοί συμφώνησαν με όλες τις θεματικές επιμόρφωσης που αναφέρθηκαν και με τις στρατηγικές διδασκαλίας που εφαρμόζουν στην διδακτική τους πράξη. Όσον αφορά τις απόψεις τους για την επιμόρφωση τους η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών τάχθηκε υπέρ της επιμόρφωσης και διαφώνησαν με απόψεις που δεν υποστήριζαν τη διαφορετικότητα των ανθρώπων. Συμπερασματικά η διαπολιτισμική εκπαίδευση και οι τάξεις ΖΕΠ κρίνονται αναγκαίες για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργούν καλύτερα. Λέξεις κλειδιά: επιμόρφωση εκπαιδευτικών, τάξεις ΖΕΠ, εκπαιδευτικοί, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, επιμορφωτικές ανάγκες, διδακτική πράξη (EL)
This paper aims to investigate the beliefs of primary school teachers regarding their intercultural competence. In other words, their educational needs and their teaching practice are examined. The research tool of the research was the questionnaire which consists of three sections and was created for the objectives of this work. The first part consists of questions concerning the demographic characteristics of the sample. The second section concerns teachers' knowledge of intercultural education issues. The third and last section concerns the teachers' views on their training, the teaching strategies involved in their teaching practice and the thematic units that they consider necessary. The research sample was 81 teachers from the prefecture of Attica. The majority of the sample were women, aged 28-38 years and with more than 15 years of educational experience. Most participants had a bachelor's degree and their knowledge of intercultural education came from their pedagogy degree, their own further personal study and intercultural education seminars. The results of the research showed that the gender, age, educational experience and educational level of teachers affects their views on intercultural education. However, the teachers agreed with all the thematic formations mentioned and with the teaching strategies they apply in their teaching practice. Regarding their views on their training, the majority of teachers were in favor of training and disagreed with views that did not support the particularities of people. In conclusion, intercultural education and ZEP classes are deemed necessary so that schools cannot function better. Keywords: teacher training, ZEP classes, teachers, primary education, educational requirements, teaching practice (EN)

Εκπαίδευση

Εκπαίδευση (EL)
Education (EN)

Greek
English

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Σχολή Επιστημών της Αγωγής » Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης » ΠΜΣ Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Διά Βίου Μάθηση » Κατεύθυνση Εκπαίδευση Ενηλίκων. Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)