Διερεύνηση γνώσεων και στάσεων των αστυνομικών υπαλλήλων σχετικά με τους ανήλικους παραβάτες

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση γνώσεων και στάσεων των αστυνομικών υπαλλήλων σχετικά με τους ανήλικους παραβάτες

Μουγγός Νικόλαος (EL)
Mouggos Nikolaos (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Εισαγωγή: Οι ανήλικοι, είναι μία πληθυσμιακή ομάδα βαρύνουσας σημασίας, καθώς συνιστούν τα θεμέλια μιας κοινωνίας. Από τα πλέον ανησυχητικά φαινόμενα που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια είναι η παραβατική συμπεριφορά των νέων που μπορεί να φτάσει μέχρι και το έγκλημα. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των γνώσεων και των στάσεων των αστυνομικών γύρω από την παραβατικότητα των ανηλίκων καθώς και των εκπαιδευτικών αναγκών των αστυνομικών στη διαχείριση των ανήλικων παραβατών. Μέθοδος: Το δείγμα (Ν=97) προήλθε από αστυνομικούς που υπηρετούν στα Τμήματα Ασφαλείας και στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Αττικής που συμπλήρωσαν ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της παρούσας έρευνας και περιλάμβανε κοινωνικο-δημογραφικά στοιχεία, το Ερωτηματολόγιο Γνώσεων (9 λήμματα) και το Ερωτηματολόγιο Πεποιθήσεων (20 λήμματα), ερωτήσεις σχετικά με την εκπαίδευση σε θέματα παραβατικότητας νέων και ανοικτού-τύπου ερώτηση για τις εκπαιδευτικές ανάγκες τους. Για τη σύγκριση μεταξύ των δύο ομάδων εφαρμόστηκε το κριτήριο chi-square, t-test ή one-way ANOVA για τις κατηγορικές και συνεχείς μεταβλητές, αντίστοιχα. Αποτελέσματα: Δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά στη συνολική βαθμολογία του ερωτηματολογίου γνώσεων μεταξύ των αστυνομικών που υπηρετούν στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων ή σε Τμήματα Ασφαλείας. Οι εσφαλμένες ή «δεν γνωρίζω» απαντήσεις αφορούσαν κυρίως γνώσεις στους τομείς νευροβιολογικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών και εφήβων. Υπήρξε στατιστικά σημαντική συσχέτιση των γνώσεων με την ηλικία (p<0,05), δηλαδή όσο μικρότερη ήταν η ηλικία των συμμετεχόντων τόσο υψηλότερη ήταν η βαθμολογία που έλαβαν στο ερωτηματολόγιο γνώσεων. Υψηλό επίπεδο γνώσεων διαθέτει το 21,4% και 31,9% των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων και των Τμήματα Ασφαλείας αντιστοίχως, ενώ μέτριο επίπεδο γνώσεων το 60,7% και 53,5% αντιστοίχως. Μικρό ποσοστό (<20%) διαθέτει χαμηλό επίπεδο γνώσεων. Οι αστυνομικοί με εκπαίδευση σε τεχνικές συνέντευξης και στρατηγικές προσέγγισης ανήλικου παραβάτη συγκέντρωσαν σημαντικά υψηλότερη βαθμολογία στο ερωτηματολόγιο γνώσεων (p<0,001). Αναφορικά με τις πεποιθήσεις των αστυνομικών όσον αφορά τους ανήλικους παραβάτες δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο υπηρεσιών στα 16 από τα 20 λήμματα του Ερωτηματολογίου Πεποιθήσεων. Μεγαλύτερο ποσοστό των αστυνομικών του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων (49,2%) από ότι των Τμημάτων Ασφαλείας (20,3%) συμφώνησε με την άποψη ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο λειτουργεί αποτρεπτικά για την επανεμφάνιση παραβατικής συμπεριφοράς (p=0,023), ενώ μικρότερο ποσοστό των αστυνομικών του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων από ότι των Τμημάτων Ασφαλείας συμφώνησε με το ότι η παροχή υλικής υποστήριξης σε οικογένειες ανηλίκων που βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας είναι αποτρεπτικός παράγοντας εμφάνισης παραβατικής συμπεριφοράς» (64,3% έναντι 84,1% αντίστοιχα, p=0,032), «η παρακολούθηση κοινωνικών και ψυχολογικών προγραμμάτων μπορεί να βοηθήσει έναν ανήλικο παραβάτη να επανενταχθεί αποτελεσματικά στην κοινωνία» (85,7% έναντι 97,1% αντίστοιχα, p=0,035) και την άποψη ότι «ένας ανήλικος παραβάτης μετά το πέρας της ποινικής διαδικασίας συνήθως επαναλαμβάνει την ίδια ή άλλες παράνομες πράξεις» (35,7% έναντι 59.4% αντίστοιχα, p=0,034). Αναφορικά με την εκπαίδευση το ποσοστό των αστυνομικών υπηρετούντων στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων που έχει προβεί με δική τους πρωτοβουλία εκπαίδευση για την ενίσχυση των γνώσεων ή παρακολούθησε προγράμματα συνεχιζόμενης κατάρτισης ήταν σημαντικά μεγαλύτερο σε σχέση με τους υπηρετούντες στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων. Το 58,8% του δείγματος δήλωσε ότι επιθυμεί να εμπλουτίσεις τις γνώσεις και να εκπαιδευτεί σε θέματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των εφήβων, παραβατικότητας ανηλίκων και στις τεχνικές συνέντευξης με ανηλίκους. Συμπεράσματα: οι γνώσεις των αστυνομικών που αφορούν την παραβατικότητα των ανηλίκων καθώς και οι πεποιθήσεις τους όσον αφορά τους ανήλικους παραβάτες δεν διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με το εάν υπηρετούν στην Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων ή σε Τμήματα Ασφαλείας. Υψηλό επίπεδο γνώσεων διαθέτει το 21,4% και 31,9% των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων και των Τμήματα Ασφαλείας αντιστοίχως, ενώ μέτριο επίπεδο γνώσεων το 60,7% και 53,5% αντιστοίχως. Μικρό ποσοστό (<20%) διαθέτει χαμηλό επίπεδο γνώσεων. Αν και η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (86,6%) θεωρεί πως με το επίπεδο γνώσεων που διαθέτουν είναι σε θέση να διαχειριστούν οποιοδήποτε περιστατικό παραβατικότητας ανηλίκου, το 58,8% επιθυμεί να εμπλουτίσει τις γνώσεις και να λάβει περισσότερη εκπαίδευση σε θέματα παραβατικότητας ανηλίκων, ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης εφήβων και τεχνικών συνέντευξης. (EL)
Introduction: Minors represent an important group within the society since they build its future. One of the most alarming phenomena that have been observed during the last years in Greece is the rise of youth delinquency, which can even lead to criminal acts. Aim: The main objective of the present study was to investigate the police officers’ knowledge and attitudes regarding juvenile delinquency as well as their training needs in managing juvenile delinquents. Methods: The sample comprised 97 police officers serving in the Security Departments and the Juvenile Protection Sub-Directorate of the Attica Region who completed an online questionnaire developed for the purposes of this survey; the questionnaire which included socio-demographic data, a 9-items Knowledge Questionnaire (9 entries) and a 20-items Beliefs Questionnaire, questions about received education regarding youth delinquency and an open-ended question about educational needs. To compare differences between groups, chi-square, t-test or one-way ANOVA was applied for categorical and continuous variables, respectively. Results: No statistically significant difference was found in the Knowledge Questionnaire total score between police officers serving in the Sub-Directorate for the Protection of Minors or in Security Departments. The items that received the highest percentage of incorrect or "don't know" responses concerned knowledge in the areas of neurobiological and psychosocial development of children and adolescents. There was a statistically significant correlation of knowledge with age (p<0.05), i.e. the younger the age of the participants, the higher the total knowledge score. 21.4% of police officers of the Sub-directorate for the Protection of Minors as opposed to 31.9% of those serving in the Security Departments had a high level of knowledge, whereas a moderate level of knowledge was identified for 60.7% and 53.5% respectively. A small percentage (<20%) was identified as having low level of knowledge. Police officers trained in interview techniques and strategies for approaching a juvenile offender scored significantly higher on the knowledge questionnaire (p<0.001). Regarding police officers' beliefs concerning juvenile offenders, no statistically significant differences were found between the two agencies in 16 of the 20 items of the Belief Questionnaire. A higher proportion of police officers working in the Department for the Protection of Minors (49.2%) as compared to those working in the Security Departments (20.3%) agreed with the view that the current legislative framework acts as a deterrent to the recurrence of delinquent behavior (p=0.023), while a smaller proportion of police officers of the Department for the Protection of Minors than of the Security Departments agreed with the view that the provision of material support to families of minors living below the poverty line is a deterrent factor of recurrent of "delinquent behavior" (64.3% vs. 84.1% respectively, p=0.032), attending psychosocial support intervention programs can help a juvenile offender to effectively reintegrate into society (85.7% vs. 97.1% respectively, p=0.035) and the view that a juvenile offender at the end of the criminal proceedings usually repeats the same or other illegal act (35.7% vs. 59.4% respectively, p=0.034). Regarding on-going training, the proportion of the police officers serving in the Sub- directorate for the Protection of Minors who took their own initiative to enhance knowledge or attended continuing education training programs was significantly higher as compared to those serving in the Security Departments; 58.8% of the participants stated that they would like to enrich their knowledge about psychosocial development of adolescents, juvenile delinquency and be trained in interview techniques with minors. Conclusion: Police officers' knowledge regarding juvenile delinquency and their beliefs regarding juvenile offenders do not differ significantly depending on whether they serve in the Sub-directorate for the Protection of Minors or in Security Departments; 21.4% and 31.9% of police officers serving in the Sub-directorate for the Protection of Minors and the Security Departments, respectively, has high level of knowledge, while 60.7% and 53.5% respectively has a moderate level of knowledge is. A small percentage (<20%) has a low level of knowledge. Although the majority of respondents (86.6%) believe that with their level of knowledge they are able to manage any incident of juvenile delinquency, 58.8% wish to enrich their knowledge and receive more training on juvenile delinquency, psychosocial development of adolescents and interview techniques. (EN)

Επιστήμες Υγείας

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)

Greek

Σχολή Επιστημών Υγείας » Τμήμα Ιατρικής » ΠΜΣ Ψυχιατροδικαστική » Κατεύθυνση Ψυχιατροδικαστική
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)