δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Θρησκευτική Εκπαίδευση και χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας) στη διδακτική πράξη στο ελληνικό σχολείο
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία τον 21ο αιώνα. Σ’ αυτό το πλαίσιο, οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί καλούνται να εντάξουν στις διδακτικές πρακτικές τους τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Η χρήση των ΤΠΕ στο μάθημα των Θρησκευτικών είναι αναγκαίο να γίνεται με βάση τις εκπαιδευτικές θεωρίες διδασκαλίας και μάθησης και τις κατάλληλες στρατηγικές μάθησης, προκειμένου να συνεισφέρουν, μέσω του ψηφιακού γραμματισμού, στον θρησκευτικό γραμματισμό των μαθητών. Η παρούσα έρευνα είχε σαν στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων και στάσεων των καθηγητών θεολόγων σχετικά με την εφαρμογή των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν ψηφιακά ερωτηματολόγια που στάλθηκαν σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας και απαντήθηκαν από 322 θεολόγους καθηγητές. Τα ευρήματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των θεολόγων εκπαιδευτικών έχει επαρκείς γνώσεις στις ΤΠΕ και χρησιμοποιεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό τις ΤΠΕ στη διδασκαλία τους. Η χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία φαίνεται ότι συνδέεται με παράγοντες όπως η ηλικία, οι σπουδές και η επιμόρφωση των θεολόγων εκπαιδευτικών, δεν επηρεάζεται όμως από το φύλο. Επιπλέον, διαπιστώνεται ότι η έλλειψη τεχνικού εξοπλισμού αποτελεί από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τη χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Όπως προκύπτει από τα πορίσματα της παρούσης έρευνας επιβάλλεται να υπάρξουν στρατηγικές αποφάσεις για την τεχνική εξόπλιση των σχολείων και την ενθάρρυνση και διάδοση καλών εκπαιδευτικών πρακτικών στη χρήση ΤΠΕ από τους θεολόγους.
(EL)
In the 21st century, Information and Communications Technologies (ICT) play an important role in the educational process. In this context, RE teachers are expected to integrate modern technological means into their teaching practices. The use of ICT in the Religious Education subject needs to be based on educational theories of teaching and learning and appropriate learning strategies, in order to contribute, through digital literacy, to the students' religious literacy. The aim of this research was to investigate the perceptions and attitudes of theologian RE teachers regarding the application of ICT in education. To collect the data, digital questionnaires were used that were sent to all schools in Greece and answered by 322 theologian RE teachers. The findings showed that the majority of theologian RE teachers have adequate knowledge of ICT and use ICT to a considerable extent in their teaching. The use of ICT in teaching seems to be related to factors such as the age, studies, and further training of theologian RE teachers, but is not influenced by gender. In addition, it is found that the lack of technical equipment is one of the biggest obstacles to the use of ICT in teaching practice. As it follows from the findings of this research, there must be made strategic decisions for the technical equipment of schools and the encouragement and diffusion of good educational practices in the use of ICT by theologians.
(EN)
Θρησκεία
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία Θρησκεία
(EL)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες ▶ Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία Θεολογία
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Θρησκευτική Εκπαίδευση και χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας) στη διδακτική πράξη στο ελληνικό σχολείο
Θρησκευτική Εκπαίδευση και χρήση ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας) στη διδακτική πράξη στο ελληνικό σχολείο
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.