Περίληψη
Στην εργασία γίνεται μια προσπάθεια επισκόπησης δυνητικών τροπών υλοποίησης Ελέγχου των κυριότερων συστημάτων και λειτουργιών ενός πλοίου προκειμένου αυτό να καταστεί Αυτόνομο.
Επιπρόσθετα εξετάζονται, τα εντελώς βασικά Μοντέλα Αρχικής Σχεδίασης Υβριδικής Πρόωσης και Παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος, που δύναται να χρησιμοποιηθούν για να βελτιστοποιηθεί η λειτουργία ενός πλοίου ενσωματώνοντας Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειες.
Το πλοίο αυτό θα διαθέτει ολοκληρωμένο Σύστημα Ηλεκτρικής Πρόωσης, το οποίο συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες, ενώ μέσω ενός δικτύου Συνεχούς Ρεύματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ενεργειακή του απόδοση. Το καινοτόμο αυτό πλοίο επίσης, θα μπορεί να λειτουργεί είτε Αυτόματα είτε με Απομακρυσμένο έλεγχο, με ή χωρίς την παρουσία πληρώματος, διαθέτοντας έξυπνα συστήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αυτόνομου σχεδιασμού πλεύσης , αποφυγής συγκρούσεων καθώς και πραγματοποίησης εργασιών με τηλεχειρισμό.
Στην εργασία αναφέρονται επίσης επιγραμματικά, μερικά από τα κυριότερα προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξή , προκειμένου να υλοποιηθεί το Αυτόνομο Υβριδικό πλοίο, που είναι και η μελλοντική εξέλιξη στις θαλάσσιες μεταφορές παράλληλα με την υιοθέτηση μεθόδων της Τεχνητής Νοημοσύνης από την ναυτική κοινότητα.
(EL)
Abstract
The purpose of this thesis is to review possible ways of applying Telemetry and Control to the main steering and propulsion systems of a ship so that she becomes autonomous.
Also is presented a completely basic initial design model of hybrid propulsion and power generation, which can be used to optimize a ship's operation by incorporating renewable energy sources.
This ship will have an integrated Electric Propulsion System, which combines hybrid technology, batteries and generators, while its optimal energy efficiency is achieved through a DC network. This innovative ship will also be able to operate autonomously, with remote control and without the presence of a crew, having intelligent systems that provide the possibility of autonomous navigation planning, avoiding collisions as well as carrying out tasks by remote control.
An overview of the significant programs under development for the implementation of the Autonomous Ship is also ventured, as is the future development in maritime transport with the adoption of Artificial Intelligence methods by the shipping community
(EN)