Αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιατρικών νοσηλευτών αναφορικά με την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση πριν και μετά απο εκπαιδευτική παρέμβαση

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιατρικών νοσηλευτών αναφορικά με την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση πριν και μετά απο εκπαιδευτική παρέμβαση

Ψύλλου Σταυρούλα (EL)
Psyllou Stavroula (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Εισαγωγή: Η Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) αποτελεί την πολύ σημαντική διαδικασία αντιμετώπισης της Καρδιακής Ανακοπής (ΚΑ) με στόχο την υποστήριξη και διατήρηση της αναπνοής και της κυκλοφορίας και τον περιορισμό εγκεφαλικής βλάβης. Η απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων για την άμεση και αποτελεσματική παροχή ΚΑΡΠΑ είναι μείζονος σημασίας. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικά με την εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών της European Rescutation Council Guidelines 2021 σε παιδιατρικούς ασθενείς, σε νοσηλευτές Παιδιατρικού Νοσοκομείου της Ελλάδας. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε συγχρονική μελέτη προ και μετά παρέμβασης. Οι νοσηλευτές που συναίνεσαν ενυπόγραφα να πάρουν μέρος στη μελέτη, παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εφαρμογή εξειδικευμένης παιδιατρικής ΚΑΡΠΑ συνολικής διάρκειας 6 ωρών (2 ώρες θεωρητικό μάθημα και 4 ώρες κλινικό φροντιστήριο). Το επίπεδο των γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού αξιολογήθηκε προ κα μετά της παρέμβασης με τη χρήση εργαλείου αξιολόγησης προσαρμοσμένο στον παιδιατρικό πληθυσμό. Αποτελέσματα: Η αξιοπιστία του ερωτηματολογίου μετρήθηκε με τον δείκτη εσωτερικής συνέπειας Cronbach a (α=0,87), τιμή η οποία είναι ικανοποιητική. 76 νοσηλευτές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων πήραν τελικά μέρος στη μελέτη. Η εκπαιδευτική παρέμβαση βελτίωσε σημαντικά το επίπεδο των γνώσεων των συμμετεχόντων (βαθμολογία προ=50,32% vs βαθμολογία μετά=84,86%, p<0.001), ενώ η μέση τιμή της μεταβολής των γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού ήταν 34,53% (SD=17.46). Από τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος, το εκπαιδευτικό επίπεδο και οριακά το χρονικό διάστημα από την πρώτη παρακολούθηση εκπαίδευσης στη βασική ΚΑΡΠΑ, βρέθηκε πως συσχετίζονται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα (p=0,005, p=0.041 και p=0.069, αντίστοιχα). Συμπεράσματα: Το χαμηλό επίπεδο γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με την εξειδικευμένη παιδιατρική ΚΑΡΠΑ πριν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αυξήθηκε σημαντικά μετά την παρακολούθηση ειδικού προγράμματος εκπαίδευσης. Οι Διοικήσεις των δομών υγείας που παρέχουν παιδιατρική φροντίδα πρέπει να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν προγράμματα εξειδικευμένης παιδιατρικής ΚΑΡΠΑ για τη βελτιστοποίηση των γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού. (EL)
Introduction: Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) is the most important procedure for dealing with Cardiac Arrest (CA) with the aim of supporting and maintaining breathing and circulation and limiting brain damage. Acquiring the required knowledge and skills to provide prompt and effective CPR is of paramount importance. Aim: The purpose of this study was to investigate the effectiveness of an educational program regarding the application of the European Rescue Council Guidelines 2021 to pediatric patients, to nurses of a Pediatric Hospital in Greece. Methods: A cross-sectional study was carried out before and after intervention. The nurses who signed their consent to take part in the study attended a training program for the application of specialized pediatric CPR of a total duration of 6 hours. The level of nurses' knowledge was assessed before and after the intervention using an assessment tool adapted to the pediatric population. Results: The reliability of the questionnaire was measured by the internal consistency index Cronbach a (α=0.87), a value which is satisfactory. 76 nurses of all educational levels eventually took part in the study. The educational intervention significantly improved the level of knowledge of the participants (score before=50.32% vs score after=84.86%, p<0.001), while the mean value of the change in nurses' knowledge was 34.53% (SD =17.46). From the investigation of the factors that influence the effectiveness of the training program, the educational level and marginally the time interval from the first training in basic CPR, were found to be associated with greater effectiveness (p=0.005, p=0.041 and p=0.069, respectively). Conclusions: Nurses' low level of knowledge about specialized pediatric CPR before the training program increased significantly after attending a specialized training program. The Nursing Administrations of the health structures that provide pediatric care must develop and implement specialized pediatric CPR programs to optimize the knowledge of the nursing staff. (EN)

Επιστήμες Υγείας

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)

Greek

Σχολή Επιστημών Υγείας » Τμήμα Νοσηλευτικής » ΠΜΣ Προηγμένη Παιδιατρική Νοσηλευτική Φροντίδα » Κατεύθυνση Προηγμένη Επείγουσα και Εντατική Παιδιατρική Νοσηλευτική Φροντίδα
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)