Αντιλήψεις Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό κατά την περίοδο της Πανδημίας COVID-19

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιλήψεις Μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό κατά την περίοδο της Πανδημίας COVID-19

Αρκουλάκη Βασιλική (EL)
Arkoulaki Vasiliki (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της σχέσης των αντιλήψεων της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας μαθητών/τριών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Ν=469), και της κυβερνοθυματοποίησης κατά την δεύτερη φάση της πανδημίας COVID-19. Η μελέτη αποτέλεσε μέρος ενός ευρύτερου ερευνητικού προγράμματος του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών για τη διερεύνηση αναγκών και διαστάσεων ψυχοκοινωνικής και μαθησιακής προσαρμογής των μαθητών/τριών κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19 με βάση τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και ψυχολόγων. Το δείγμα αποτέλεσαν 469 μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συλλογή των δεδομένων έγινε διαδικτυακά με τη χρήση των ερωτηματολογίων Berne Questionnaire of Subjective Well-Being/ Youth Form (BSW/Y), European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIPQ) και ενός ερωτηματολογίου δημογραφικών στοιχείων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα η αντιλαμβανόμενη υποκειμενική αίσθηση ευεξίας δεν φαίνεται να παρουσίασε υψηλή συσχέτιση με περιστατικά κυβερνο-θυματοποίησης παρά μόνο η κλίμακα της καταθλιπτικής διάθεσης. Επίσης, το φύλο και η βαθμίδα φοίτησης φαίνεται να σχετίζονται με την υποκειμενική αίσθηση ευεξίας καθώς τα κορίτσια και οι μαθητές Λυκείου δήλωσαν χαμηλότερα επίπεδα ευεξίας. Ωστόσο, δεν προέκυψαν στατιστικά σημαντικές διαφοροποιήσεις όσον αφορά στην κυβερνο-θυματοποίηση. Τα παραπάνω ευρήματα συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση της υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας των μαθητών και της κυβερνο-θυματοποίησης κατά την διάρκεια της πανδημίας COVID-19, αναδεικνύοντας την ανάγκη σχεδιασμού κατάλληλων δράσεων πρόληψης και παρέμβασης στη σχολική κοινότητα. (EL)
The purpose of this study was to investigate the relationship between the perceptions of the subjective well-being of secondary school students (N=469), and cyber-victimization during the second phase of the COVID-19 pandemic. The study was part of a broader research program conducted by the Laboratory of School Psychology, Department of Psychology, National and Kapodistrian University of Athens to investigate the needs and dimensions of psychosocial and learning adaptation of students during the period of the COVID-19 pandemic based on the perceptions of teachers, students, parents and psychologists. The sample consisted of 469 students from secondary education. Data collection was completed online and the questionnaires that were used was the Berne Questionnaire of Subjective Well-Being/ Youth Form (BSW/Y), the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire (ECIPQ) and a demographic questionnaire. Results indicated that perceived subjective well-being does not seem to have a strong correlation with incidents of cyber-victimization, but only the scale of depressed mood. Also, gender and level of education seem to be related to the subjective well-being as girls and high school students reported lower levels of well-being. However, no statistically significant differences emerged regarding cyber-victimization. The above findings contribute to a better understanding of students' subjective well-being and cyber-victimization during the COVID-19 pandemic, highlighting the need to design appropriate prevention and intervention actions in the school community. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.