Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα: Γνώσεις, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας και στρατηγικές διαχείρισης στην τάξη εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα: Γνώσεις, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας και στρατηγικές διαχείρισης στην τάξη εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Βασιλειάδη Παρασκευή (EL)
Vasiliadi Paraskevi (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στην παρούσα έρευνα διερευνώνται οι γνώσεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη ΔΕΠ-Υ, οι αντιλήψεις για την αυτοαποτελεσματικότητά τους ως προς τη διαχείρισή της καθώς και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν στη σχολική τάξη, όταν έχουν μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Έτσι, επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 79 εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί απάντησαν σε τρία ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς, το ερωτηματολόγιο γνώσεων για τη ΔΕΠ-Υ «ADHD Knowledge Questionnaire» (ADHD-KQ), το ερωτηματολόγιο σχετικά με την αντίληψη της αυτοαποτεσματικότητάς τους «Teachers’ Sense of Efficacy Scale» (TSES) και το ερωτηματολόγιο σχετικά με τις στρατηγικές διαχείρισης που χρησιμοποιούν στην τάξη «Classroom Management Strategies Questionnaire» (CMSQ). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι γνώσεις των εκπαιδευτικών είναι περισσότερες σε ότι αφορά την κλινική εικόνα και τα συμπτώματα της διαταραχής, λιγότερο επαρκείς ως προς τις παρεμβάσεις και τα γνωστικά ελλείμματα και ακόμα λιγότερο ως προς τις αιτίες που μπορεί να οφείλεται η εμφάνιση της ΔΕΠ-Υ. Σχετικά με τις αντιλήψεις τους για την αυτοαποτελεσματικότητά τους, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι είναι περισσότερο αποτελεσματικοί σε ότι αφορά τη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και λιγότερο στη χρήση εκπαιδευτικών στρατηγικών και στη διαχείριση της τάξης. Όσον αφορά τις στρατηγικές διαχείρισης, φαίνεται ότι χρησιμοποιούν συχνότερα στρατηγικές σχετικές με τη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών. Ακόμη, μελετήθηκε το αποτέλεσμα της συσχέτισης και των διαφορών των τριών μεταβλητών σε σχέση με συγκεκριμένα κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Όπως προέκυψε, η ηλικία και η προϋπηρεσία σχετίζονται αρνητικά με τις μεταβλητές, ενώ η επιμόρφωση στη ΔΕΠ-Υ σχετίζεται θετικά. Ωστόσο, το φύλο και η εμπειρία με μαθητές με ΔΕΠ-Υ δε βρέθηκε να επηρεάζουν τις μεταβλητές της έρευνας. Τα ευρήματα συζητούνται σε συνάρτηση με την υπάρχουσα βιβλιογραφία, με την οποία, ως επί το πλείστον, φαίνεται να συμφωνούν. Λέξεις κλειδιά: ΔΕΠ-Υ, γνώσεις εκπαιδευτικών, αντιλήψεις αυτοαποτελεσματικότητας, στρατηγικές διαχείρισης τάξης (EL)
The present study investigates the knowledge of Greek Secondary Education teachers about ADHD, their perceptions of their self-efficacy as well as the strategies they use in the classroom when they have students with ADHD . For this purpose, the quantitative research was chosen, in which a total of 79 Secondary Education teachers participated. Teachers answered three self-report questionnaires, the ADHD Knowledge Questionnaire (ADHD-KQ), the Teachers' Sense of Efficacy Scale (TSES), and the Classroom Management Strategies Questionnaire (CMSQ). The results of the research showed that the teachers' knowledge is more in terms of the clinical picture and symptoms of the disorder, while they are considered less adequate in terms of interventions and cognitive deficits and even less in terms of the etiology of ADHD. Regarding their perceptions of their self-efficacy, teachers believe that they are more effective in involving students in the educational process and less in using instructional strategies and managing the classroom. Regarding management strategies, it seems that they use more often strategies related to the management of student behavior. Furthermore, the outcome of the correlation and analysis of the three variables in relation to specific sociodemographic characteristics of the sample was examined. As emerged, age and work experience are negatively associated with the variables, while education in ADHD shows a positive correlation. However, gender and experience with students diagnosed with ADHD were not found to have an impact on the research variables. The findings are discussed in relation to the existing literature, with which, for the most part, they appear to be in agreement. Key words: ADHD, teacher knowledge, self-efficacy perceptions, management strategies (EN)

Εκπαίδευση – Αθλητισμός

Εκπαίδευση – Αθλητισμός (EL)
Education - Sport science (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)