Προβλεπτικοί Παράγοντες της Σχολικής Εμπλοκής των Γονέων Μαθητών και Μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Προβλεπτικοί Παράγοντες της Σχολικής Εμπλοκής των Γονέων Μαθητών και Μαθητριών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Παραγυιού Ελένη (EL)
Paragyiou Eleni (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι γονικοί και σχολικοί παράγοντες που προβλέπουν και συνδέονται με τη σχολική εμπλοκή των Ελλήνων και αλλοδαπών γονέων μαθητών/τριών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 316 γονείς από την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς για τη σχολική πολιτισμική συμβατότητα (School Cultural Congruity Scale), την εμπλοκή της οικογένειας (Family-School Engagement Scale), τη γονική υποστήριξη (Parent Support Scale), τη γονική αυτοαποτελεσματικότητα (Parent Efficacy Scale), το γονικό άγχος (Parental Stress Scale [PSS]), τα εμπόδια γονικής εμπλοκής (Barriers to Engagement Scale), τους ρόλους και τις ευθύνες (Roles and Responsibilities Scale), τη γονική τυπολογία (The Parenting Styles and Dimensions Questionnaire [PSDQ]) και ερωτηματολόγιο δημογραφικών στοιχείων. Εντοπίστηκαν στατιστικώς σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ της σχολικής εμπλοκής με τις σχετικές με τους γονείς και το σχολείο μεταβλητές, ενώ βρέθηκαν στατιστικώς σημαντικές διαφορές μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών γονέων ως προς τις υπό μελέτη μεταβλητές. Επίσης, στατιστικώς σημαντικά υψηλότερα επίπεδα σχολικής γονικής εμπλοκής εντοπίστηκαν στην ομάδα των γονέων με μέσο συγκριτικά με την ομάδα των γονέων με χαμηλό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, καθώς και στις ομάδες των γονέων υψηλότερου εκπαιδευτικού επιπέδου συγκριτικά με τις ομάδες χαμηλότερου εκπαιδευτικού επιπέδου. Επιπρόσθετα, καταγράφηκαν υψηλότερα επίπεδα σχολικής εμπλοκής στην πρωτοβάθμια συγκριτικά με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέλος, η χώρα καταγωγής του γονέα, η γονική υποστήριξη, η κοινωνική αυτοαποτελεσματικότητα και το γονικό στρες αποτέλεσαν στατιστικώς σημαντικές προβλεπτικές μεταβλητές της σχολικής γονικής εμπλοκής. (EL)
The goal of the present study was to examine the parent and school related factors that correlate with and predict parental school-based involvement in primary and secondary education in Greece. The sample consisted of 316 parents from the region of Attica. The participants completed self-report questionnaires regarding their sense of school cultural congruity (School Cultural Congruity Scale), the level of their school-based involvement (Family-School Engagement Scale), the level of parental support (Parent Support Scale) and self-efficacy towards their child (Parent Efficacy Scale), the level of parental stress (Parental Stress Scale [PSS]), the perceived barriers to engagement (Barriers to Engagement Scale), the roles and responsibilities regarding their child’s education (Roles and Responsibilities Scale), the perceived parenting styles and dimensions (The Parenting Styles and Dimensions Questionnaire [PSDQ]) and also a questionnaire that included demographic data. Significant correlations were identified between school-based involvement and parent and school related factors as well. Significant differences between the foreign group and the group of Greek parents were reported regarding the parent and school related variables. Moreover, higher levels of school-based involvement were reported in the group of parents with a middle family annual income compared to the lower annual family income group of parents. Higher levels of school-based involvement were reported in the parental groups of higher educational background compared to the groups of lower educational background. In addition, higher levels of school-based involvement were identified in primary compared to secondary education. Finally, parent’s country of origin, parental support, social self-efficacy and parental stress were significant predictors of parental school-based involvement. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.