Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Ακαδημαϊκή Αισιοδοξία και την Εργασιακή Εξουθένωση

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών για την Ακαδημαϊκή Αισιοδοξία και την Εργασιακή Εξουθένωση

Παυλιδάκη Χαρά-Μαρία (EL)
Pavlidaki Chara-Maria (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η ακαδημαϊκή αισιοδοξία περιγράφει τις πεποιθήσεις και τις στάσεις των εκπαιδευτικών που επιδιώκουν να επιτύχουν θετικά αποτελέσματα όσον αφορά τις επιδόσεις των μαθητών τους και περιλαμβάνει τρεις επιμέρους διαστάσεις: την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών, την ακαδημαϊκή έμφαση και την εμπιστοσύνη στους μαθητές και στους γονείς. Στη παρούσα μελέτη διερευνώνται οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία ως ατομικό χαρακτηριστικό και τη σχέση της με την εργασιακή εξουθένωση. Επιπλέον, μελετάται αν οι δημογραφικοί παράγοντες, τα έτη προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών και η βαθμίδα στην οποία εργάζονται, σχετίζονται με την ακαδημαϊκή αισιοδοξία και την εργασιακή εξουθένωση. Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 338 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από διαφορετικές περιοχές στην Ελλάδα. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν την κλίμακα της Ακαδημαϊκής Αισιοδοξίας των Εκπαιδευτικών (Hoy et al., 2008) και την κλίμακα της Ποιότητας της Επαγγελματικής Ζωής (Stamm, 2009). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ακαδημαϊκή αισιοδοξία έχει αρνητική συσχέτιση με την εργασιακή εξουθένωση και πως το επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών είναι η διάσταση της αισιοδοξίας που έχει τη σημαντικότερη αρνητική συσχέτιση. Επιπροσθέτως, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαθέτουν υψηλότερα επίπεδα ακαδημαϊκής αισιοδοξίας, σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σημασία της ανάπτυξης της ακαδημαϊκής αισιοδοξίας των εκπαιδευτικών ως προστατευτικό παράγοντα απέναντι στην εργασιακή εξουθένωση. (EL)
Academic optimism describes the beliefs and attitudes of teachers who anticipate achieving positive outcomes in terms of student achievement and constitutes of three interrelated dimensions: teachers’ self-efficacy, academic emphasis and teachers’ trust in students and their parents. The present study investigates teachers’ attitudes about academic optimism as individual characteristic and the correlation with teachers’ professional burnout. Additionally, it is studied whether the demographic variables, years of work experience and school level at which teachers are working, could predict academic optimism and teachers’ professional burnout. The sample of the research was 338 teachers working in primary and secondary education in Greece. Participants completed Teachers Academic Optimism Scale (Hoy et al., 2008) and the Professional Quality of Life Scale (Stamm, 2009). The findings support that academic optimism has a negative relationship with professional burnout and teachers’ self efficacy dimension has the strongest negative correlation. Additionally, the results showed that teachers who work in primary education scored higher in academic optimism, in relation with their colleagues who work in secondary education. The results show the importance of developing teachers’ academic optimism as a protective factor against professional burnout. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)