Αντιλήψεις γονέων για τη συναισθηματική κατάσταση και τα συμπτώματα παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) κατά την πανδημία COVID-19

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Πέργαμος   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Αντιλήψεις γονέων για τη συναισθηματική κατάσταση και τα συμπτώματα παιδιών και εφήβων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) κατά την πανδημία COVID-19

Βασιλείου Ευαγγελία (EL)
Vasileiou Evangelia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η έξαρση της πανδημίας COVID-19, καθώς και ο κατ’ οίκον περιορισμός που την ακολούθησε, αποτέλεσαν σημαντική πρόκληση για τα παιδιά και τους εφήβους με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ· Saliverou et al., 2021). Η παρούσα μελέτη αποσκοπούσε στη διερεύνηση των αντιλήψεων των γονέων παιδιών και εφήβων με ΔΑΦ σχετικά με την ενδεχόμενη επιδείνωση στα συμπτώματα της διαταραχής και στις προβληματικές συμπεριφορές που συχνά τη συνοδεύουν, κατά τη διάρκεια του περιορισμού λόγω της πανδημίας, σε σχέση με πριν από αυτήν. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 44 γονείς παιδιών και εφήβων με διάγνωση ΔΑΦ. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν μια προσαρμοσμένη εκδοχή του CRISIS-AFAR (DiMartino et al., 2020), διερευνώντας παράγοντες όπως ο βαθμός των συμπτωμάτων της ΔΑΦ και των δυσλειτουργικών συμπεριφορών πριν την πανδημία και κατά τη διάρκεια των περιορισμών, την ύπαρξη συννοσηρότητας, τη νόσηση από τον ιό, την ευπάθεια, τις αλλαγές στην καθημερινότητα του παιδιού, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών στην παροχή θεραπευτικών υπηρεσιών εντός και εκτός σχολείου, καθώς και του επιπέδου ανησυχίας σχετικά με τον ιό. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι, σύμφωνα με τις αναφορές των γονέων, o βαθμός των συμπτωμάτων της ΔΑΦ και των προβληματικών συμπεριφορών ήταν υψηλότερος κατά τη διάρκεια των περιορισμών, σε σχέση με πριν από την πανδημία. Ωστόσο, δεν βρέθηκε σημαντική προβλεπτική ισχύ για τη συννοσηρότητα, τη νόσηση από τον ιό, την ευπάθεια, τις αλλαγές στην καθημερινότητα του παιδιού, τις αλλαγές στην παροχή υπηρεσιών εντός σχολείου ή την ανησυχίας για τον ιό, πάνω στον υψηλότερο βαθμό συμπτωμάτων κατά τη διάρκεια των περιορισμών. Συζητούνται οι πιθανοί λόγοι ερμηνείας των αποτελεσμάτων, εν όψει των περιορισμών της μελέτης, και παρατίθενται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες. (EL)
The outbreak of the COVID-19 pandemic, as well as the “stay-at-home” restrictions that came along with it, posed a significant challenge for children and adolescents with Autism Spectrum Disorder (ASD; Saliverou et al., 2021). The present study aimed to investigate the perceptions of parents of children and adolescents with ASD, regarding the potential worsening, during at-home confinement, of the symptoms of the disorder as well as of the problematic behaviours that often accompany it, when compared to before the times before the pandemic. The survey sample consisted of 44 parents of children and adolescents diagnosed with ASD. Participants completed an adapted version of the CRISIS-AFAR (DiMartino et al., 2020), investigating factors such as the degree of ASD symptoms and dysfunctional behaviors before the pandemic and during the restrictions, the presence of comorbidity, COVID-19 infections, vulnerability to the virus, changes in the child's daily life, including changes in the provision of in-school and out-of-school treatment services, as well as the level of worries in relation to the covid. The findings of the study demonstrated that, according to parental reports, the degree of ASD symptoms and problematic behaviours was higher during the restrictions than prior to the pandemic. However, no significant predictive power was found for comorbidity, viral illness, vulnerability, changes in the child's daily routine, changes in in-school service provision, or COVID-19 worries, over the higher degree of symptoms during the restrictions. Possible reasons for interpreting the results are discussed, taking into consideration the limitations of the current study, while also providing suggestions for future research. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)