Κριτική Παιδαγωγική και Μουσική Εκπαίδευση: το παράδειγμα του Μουσικού Αυτοσχεδιασμού

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Κριτική Παιδαγωγική και Μουσική Εκπαίδευση: το παράδειγμα του Μουσικού Αυτοσχεδιασμού

Αντωνοπούλου Μαρκέλλα (EL)
Antonopoulou Markella (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η Κριτική Παιδαγωγική είναι μία φιλοσοφία της εκπαίδευσης και μία παιδαγωγική προσέγγιση η οποία αναπτύχθηκε στα μέσα του 20ου αιώνα. Προτείνει ένα ριζοσπαστικό μοντέλο διδασκαλίας ενώ στοχεύει στην έκφραση της φωνής των μαθητών και την κριτική ανάγνωση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής πραγματικότητας με σκοπό την ενδυνάμωση των υποκειμένων. Η παρούσα εργασία εξετάζει την σύνδεση μεταξύ της Κριτικής Παιδαγωγικής και των θεωριών και εφαρμογών του μουσικού αυτοσχεδιασμού μέσα από την συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση άρθρων μουσικής εκπαίδευσης. Σκοπός της αναζήτησης και σύνθεσης των δεδομένων είναι η απάντηση σε τρία ερευνητικά ερωτήματα. Αρχικά, η έρευνα επιχειρεί να συνθέσει τις βασικές κριτικές που δέχεται η επίσημη μουσική εκπαίδευση μέσα από πρίσμα της Κριτικής Παιδαγωγικής. Δευτερευόντως, προχωρά σε μία διατύπωση των βασικών σημείων επαφής του μουσικού αυτοσχεδιασμού με τις αρχές της Κριτικής Παιδαγωγικής. Τέλος, επιχειρείται μέσα από την εξεταζόμενη βιβλιογραφία, η παράθεση των εφαρμογών και των μαθησιακών αποτελεσμάτων που συντελούνται κατά την διαδικασία του αυτοσχεδιασμού μέσα από το πρίσμα της Κριτικής Παιδαγωγικής, τόσο από την πλευρά των εκπαιδευομένων όσο και από την πλευρά των εκπαιδευτών. (EL)
Critical Pedagogy is a philosophy of education and a pedagogical approach that was developed in the middle of the 20th century. It proposes a radical educational model, aiming at the expression of the students’ voice and the critical interpretation of the educational and social reality. This paper examines the link between critical pedagogy and musical improvisation theories and practices through a systematic literature review of music education articles. The review aims to a) synthesize the points of critique of the prevailing ideologies surrounding formal music education institutions, b) identify the fundamental connection between musical improvisation and the emancipatory principles of Critical Pedagogy and c) expose the various practices and educational results which take place in the process of musical improvisation through the lens of Critical Pedagogy from the points of view of both the students and the educators. (EN)

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία

Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία (EL)
Fine arts - Entertainment (EN)

Ελληνική γλώσσα

Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Μουσικών Σπουδών » ΠΜΣ Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα » Κατεύθυνση Μουσική Εκπαίδευση σε Τυπικά και Άτυπα Περιβάλλοντα

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.