Στοιχεία της Χριστολογίας του Κυρίλλου Αλεξανδρείας στο ερμηνευτικό υπόμνημα εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών   

Αποθετήριο :
Πέργαμος   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Στοιχεία της Χριστολογίας του Κυρίλλου Αλεξανδρείας στο ερμηνευτικό υπόμνημα εις το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο.

Δραγανίδης Ιωάννης (EL)
Draganidis Ioannis (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η Χριστολογία του αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας, που αποτελεί το θέμα της παρούσας εργασίας αποτελεί την κατακλείδα της διπλωματικής μελέτης, η οποία διαρθρώνεται σε τέσσερις υποενότητες. Στην πρώτη παρατίθεται η προαιώνια (άσαρκη) ύπαρξη του Θεού Λόγου και η σαρκωμένη (Χριστός). Σε αυτή τονίζεται η ύπαρξη του Υιού και Λόγου του Θεού ως ιδιαίτερη υπόσταση ομοούσια με την Πατρική υπόσταση ως απαραίτητο εχέγγυο για την διασφάλιση της σωτηρίας του ανθρώπινου γένους, γίνεται αναφορά στις θεοφάνειες της Π.Δ., περίοδο κατά την οποία επιδημούσε ως άσαρκος Λόγος και απεκάλυπτε την βούληση του Θεού Πατρός μέσω των προφητών στο ισραηλητικό έθνος, προετοιμάζοντας την ανθρωπότητα για την ένσαρκη παρουσία Του. Επιπλέον αποτυπώνονται οι Κυριακές φωνές, οι λόγοι του Κυρίου που έχουν άλλοτε ανθρώπινο και άλλοτε θείο περιεχόμενο χωρίς να διχάζουν το πρόσωπο του Κυρίου σε δύο υποστάσεις, καθώς και η ενότητα του προσώπου του Χριστού, που δεν αίρεται από τις ποικιλώνυμες παρομοιώσεις Του με εικόνες που είναι ειλημμένες από τον κόσμο της Παλαιάς Διαθήκης. Τέλος εκτίθεται η Χριστολογία σε συνάρτηση με την Πνευματολογία, που είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη μ΄εκείνη αφού συνδέεται με την επενέργεια του αγίου Πνεύματος στην πρόσληψη της ανθρώπινης φύσης από τον Θεό Λόγο και στην νέα φάση της θείας οικονομίας, που εισέρχεται η ανθρώπινη ιστορία τον καιρό της δράσης του Παρακλήτου περίοδο, κατά την οποία το τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας συνέχει τον θεσμό της εκκλησίας. (EL)
The Christology of Saint Cyril of Alexandria, which is the subject of this study, constitutes the conclusion of the diplomatic study, which is structured into four sub-sections. The first presents the pre- eternal (non-incarnate) existence of the God Logos and the incarnate (Christ). In this, the existence of the Son and Word of God is emphasized as a unique hypostasis consubstantial with the Patriarchal hypostasis as a necessary guarantee for the salvation of the human race; reference is made to the theophanies of the Old Testament, a period during which the incarnate Word dwelled as non-incarnate, revealing the will of God the Father through the prophets to the Israelite nation, preparing humanity for His incarnate presence. Additionally, the Lord's voices, His speeches, which sometimes have a human and sometimes divine content without dividing the person of the Lord into two substances, as well as the unity of the person of Christ, which is not detracted from the various comparisons of Him with images drawn from the world of the Old Testament, are depicted. Finally, Christology is presented in relation to Pneumatology, which is inseparably linked to it since it is connected with the action of the Holy Spirit in the assumption of human nature by the God Logos and in the new phase of divine economy, which enters human history during the time of the Paraclete's period, during which the third person of the Holy Trinity contains the institution of the church. (EN)

Θρησκεία

Θρησκεία (EL)
Religion (EN)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Θεολογική » Τμήμα Θεολογίας » ΠΜΣ Ορθόδοξη Θεολογία » Κατεύθυνση Συστηματική Θεολογία και Επιστήμες της Αγωγής
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Θεολογικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.