Στάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Στάσεις παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τις ψυχικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους

Αρμπουνιώτη Αντωνία (EL)
Armpounioti Antonia (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

2024


Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά τις πεποιθήσεις και τις στάσεις παιδιών σχολική ηλικίας για παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές. Αναλυτικότερα, μαθητές πέμπτης και έκτης δημοτικού από δύο σχολεία της νοτιοανατολικής Αττικής συμπλήρωσαν ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς σχετικά με τις γνώσεις, τις πεποιθήσεις, τις προδιαθέσεις συμπεριφοράς, τον βαθμό ταύτισής τους με παιδιά και εφήβους που αντιμετωπίζουν κάποια ψυχική διαταραχή, καθώς και τα συναισθήματα που εγείρονται. Μία μικρή μερίδα εξ αυτών κλήθηκε να συμμετάσχει εθελοντικά σε μία ατομική συνέντευξη με την ερευνήτρια, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να εμπλουτίσουν την σκέψη και την εικόνα που έχουν για παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές. Στο πλαίσιο της συνέντευξης απασχόλησαν και θέματα συμπεριφορών της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, αλλά και θέματα αναμενόμενης και επιθυμητής συμπεριφοράς των άλλων σε περίπτωση που τα ίδια τα παιδιά αντιμετώπιζαν κάποια στιγμή κάποια ψυχική διαταραχή. Μέσα από τις απαντήσεις που δόθηκαν, φάνηκε ότι οι μαθητές έχουν ελλιπείς γνώσεις για τo θέμα, καθώς δεν γίνονται πολλές σχετικές συζητήσεις ούτε στο σχολικό ούτε στο οικογενειακό πλαίσιο, ακόμη κι αν η πλειονότητα γνωρίζει κάποιο άτομο με κάποια ψυχική διαταραχή. Ωστόσο, φαίνεται να υιοθετούν σχετικά θετικές στάσεις και να είναι ανοιχτοί στο ενδεχόμενο να επισκεφτούν οι ίδιοι κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, ακόμη και μετά από παρότρυνση γονέα ή εκπαιδευτικού. Ιδιαίτερα έντονα ήταν τα θέματα κοινωνικής απομόνωσης και μοναξιάς που ταυτίζουν με παιδιά και εφήβους με ψυχικές διαταραχές, καθώς όμως κι μία έντονη επιθυμία για παροχή βοήθειας, στήριξης και συμπαράστασης. (EL)
The present research is about attitudes towards mental disorders in children and adolescents among elementary school children. Students of the last two classes of two elementary schools in the south-east Attica completed a self-report questionnaire, which was made by the researcher based on previous researches, about their knowledge, beliefs, behavioral intensions, the degree of identification they feel with children and adolescents facing a mental disorder and which are the emotions roused. A small part of them was called to participate voluntarily in an individual interview with the researcher, in order to give them the opportunity to elaborate more on their thoughts and the perception they have about children and adolescents with mental disorders. During the interview students were also asked about the behavior of the whole school community in general, how they believe others would treat them if they faced during a period in their life a mental health problem and how they would like to be treated. Their answers indicate that students’ knowledge is incomplete, since not many discussions are made at school neither with their families, even if the majority of them knows someone with a mental disorder. However, they seem to adopt positive attitudes in general and to accept positive the possibility of visiting themselves a mental health professional, even if a parent or a teacher suggest them to do so. Although topics about social isolation and loneliness were quite common in their answers when referring to children and adolescents with mental health disorders, most students shared the same desire of helping and supporting them. (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)

Greek

Σχολή Φιλοσοφική » Τμήμα Ψυχολογίας » ΠΜΣ Σχολική ψυχολογία » Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης » Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)